آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

صالحی: امیدواریم تا پایان 94 کلنگ "بوشهر 2 و 3 " را بزنیم

صالحی: امیدواریم تا پایان 94 کلنگ "بوشهر 2 و 3 " را بزنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه هسته‌ای گفت: امیدواریم تا پایان سال 94 بتوانیم با همکاری روسیه کلنگ فازهای 2 و 3 بوشهر را بزنیم.

علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به دیدار دوجانبه شب گذشته روسای جمهور ایران و روسیه و امضای 7 سند همکاری میان مقامات عالیرتبه دو کشور در زمینه‌های بانکی، حمل و نقل، انرژی و بهداشت، اظهار کرد: در مذاکراتی که شب گذشته با مقامات روسی داشتیم درباره نیروگاه‌های بوشهر 2 و 3 که قبلاً اسناد مربوط به آن را امضا کرده‌ایم بحث و گفت‌وگو کردیم.

وی با اشاره به برخی تعهدات هسته‌ای روسیه خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که شب گذشته در دیدار با مقامات روسی مطرح شد بحث تولید ایزوتوپ‌های پایدار بود که خوشبختانه گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شد و روس‌ها متعهد شدند که در تولید ایزوتوپ‌های پایدار به ما کمک کنند.

صالحی افزود: همچنین در زمینه تبادل سوخت نیز توافقی صورت گرفت که طی آن اورانیوم غنی شده را به روس‌ها تحویل می‌دهیم و در مقابل از آنها اورانیوم طبیعی تحویل می‌گیریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه روس‌ها آمادگی خود را در ساخت مجتمع‌های سوختی اعلام کرده‌اند،‌ تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم در چارچوب برجام همکاری‌های خوبی با روس‌ها در ساخت سوخت مورد نیاز خود داشته باشیم.

صالحی در پایان درباره زمان آغاز پروژه نیروگاه‌های اتمی بوشهر 2 و3 اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال 94 بتوانیم کلنگ این نیروگاه‌ها را بزنیم.

به گزارش ایسنا، روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در صدر هیأتی عالیرتبه جهت شرکت در اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز وارد تهران شد. وی پس از دیدار با رهبری معظم انقلاب و سخنرانی در اجلاس مجمع کشورهای صاردکننده گاز، با رئیس جمهور کشورمان دیداری دوجانبه داشت و در پایان این دیدار بر توسعه همکاری‌های میان دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه موضوع صلح‌آمیز انرژی هست‌ای تأکید کرد.

انتهای پیام

کد N1041671

وبگردی