آفتاب

کره‌شمالی، سئول را تهدید کرد

کره‌شمالی، سئول را تهدید کرد

ایسنا نوشت: دولت کره‌شمالی امروز (سه‌شنبه) شدیدا به رزمایش‌های سئول با مهمات جنگی در نزدیکی مرز دریایی مورد مناقشه اعتراض کرده و کره‌جنوبی را به "رویارویی" در روزهای آتی پیش از مذاکرات ارتقای روابط تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی کمیسیون دفاع ملی کره شمالی از رزمایش روز دوشنبه به عنوان "بد‌طینت‌ترین تحریک نظامی با هدف رویارویی و قدرت‌نمایی بی پروا" یاد کرد.

به رغم هشدار کره‌شمالی مبنی بر اقدام تلافی جویانه بی رحمانه، سئول رزمایش‌ خود را در نزدیکی جزایر خط مقدم در دریای زرد انجام داد که به مناسبت سالروز حمله مرگبار سال 2010 پیونگ‌یانگ به یکی از جزایر کره‌جنوبی بود که چهار کشته بر جای گذاشت.

سخنگوی کمیسیون دفاع ملی کره شمالی افزود: مقام‌های سئول به وضوح بار دیگر نشان دادند که سیاست خصمانه آنها در قبال پیونگ یانگ همچنان بدون تغییر باقی مانده است. مثل روز روشن است که ادامه سیاست رویارویی آن هم در شرایطی که مسائل بسیاری میان دو طرف حل نشده باقی مانده، به دنبال خواهد داشت. ما هم رویکرد مقام های کره جنوبی را در پیش می گیریم.

در واکنش به تهدیدات کره شمالی، سئول گفته است که با هرگونه واکنش تحریک آمیز شدیدا مقابله می‌ کند. پارک گئون های رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در پیامی ویدیویی به مناسبت سالروز حمله سال 2010 از ارتش خواست تا در آمادگی کامل نظامی به سر ببرد تا بتواند با هرگونه تحریک بدون تردید پاسخ دهد.

دو کره قرار است روز پنج شنبه مذاکراتی درباره ارتقای روابط دو جانبه برگزار کنند که در سطح مقام های عالی رتبه خواهد بود.

52261

کد N1041569

وبگردی