آفتاب

مبارزه با تروریسم محور گفت‌وگوی وزرای دفاع مصر و روسیه در قاهره

مبارزه با تروریسم محور گفت‌وگوی وزرای دفاع مصر و روسیه در قاهره

وزرای دفاع مصر و روسیه در فرودگاه قاهره با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. وزیر دفاع روسیه برای بررسی همکاری‌های نظامی دو کشور، تحولات منطقه و نیز مساله مبارزه با تروریسم به مدت دو روزه در قاهره خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ارم، "صدقی صبحی"، وزیر دفاع مصر که برای استقبال از "سرگئی شویگو"، همتای روس خود در فرودگاه قاهره حاضر شده بود، به محض ورود شویگو به فرودگاه دیداری با وی به مدت 20 دقیقه داشت. سپس وزیر دفاع روسیه فرودگاه را برای آغاز برنامه‌های سفر دو روزه خود به قاهره ترک کرد.

طبق گفته برخی منابع امنیتی، شویگو در راس یک هیات نظامی و با هدف بررسی راه‌های تقویت همکاری‌های نظامی دو کشوری بررسی آخرین تحولات منطقه به ویژه بحران سوریه، لیبی و یمن و مساله مبارزه با تروریسم وارد مصر شد.

وزیر دفاع روسیه قرار است در این سفر با تعدادی از مقامات مصری دیدار کند. وی آخرین بار در نوامبر 2013 به مصر آمده و با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری کنونی مصر و وزیر دفاع آن زمان دیدار کرده بود.

تنها چند ساعت پیش از ورود شویگو به قاهره الکساندر باستریکین، رئیس کمیته حقیقت یاب روسیه در راس هیاتی متشکل از 10کارشناس و پژوهشگر برای دیدار با مسئولان مصر وارد این کشور شد.

هیات تحقیقاتی مذکور از جمله کمیته پنج گانه مسئول تحقیقات و تخلیه اطلاعات جعبه سیاه‌های هواپیمای سقوط کرده روسیه هستند. این هیات به همراه یک تیم مصری و تیمی از کارشناسان فرانسوی آلمانی (نمایندگان شرکت سازنده هواپیما) و ایرلندی مسئول بررسی و تحقیقات در این حادثه هستند.

باستریکین در سفر خود به قاهره با حسام کمال، وزیر حمل و نقل هوایی مصر دیدار و درباره راه‌های همکاری دو کشور برای دستیابی به نتایج نهایی حادثه هواپیمایی روسی و نیز تبادل اطلاعات تا پایان تحقیقات فنی در این خصوص گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

کد N1041526

وبگردی