آفتاب
در دیدار سفیر کشورمان با نخست‌وزیر ارمنستان اعلام شد:

برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان

برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان

در دیدار سفیر کشورمان با نخست‌وزیر ارمنستان برلزوم ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل و گسترش روابط تجاری دو کشور تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بخش دیپلماسی عمومی سفارت کشورمان در ایروان اعلام کرد: سید کاظم سجادی، سفیر کشومان در ارمنستان بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با هویک آبراهامیان، نخست‌وزیر ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار نخست‌وزیر ارمنستان بر رویکرد این کشور بر گسترش هرچه بیش‌تر روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

سفیر کشورمان نیز با عالی توصیف کردن روابط سیاسی دو کشور خواستار افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه شد.

سجادی با تاکید بر این که ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل می‌تواند عامل مهمی در گسترش روابط تجاری دو کشور باشد گفت: اراده طرف ایرانی بر گسترش روابط در قالب‌های دوجانبه و چند جانبه با ارمنستان است.

هم‌چنین در این دیدار دو طرف بر لزوم پیگیری و اجرایی شدن توافقات صورت گرفته در جریان سفر اخیر معاون اول کشورمان به ارمنستان تاکید کردند.

نخست وزیر ارمنستان نیز به اثرات مثبت سفر اخیر هیات تجاری ارمنی به ایران اشاره کرد و گفت: این هیات بزرگ‌ترین هیات تجاری ارمنستان بوده که تاکنون به یک کشور دیگر اعزام شده است.

سفیر کشورمان نیز از توافقات صورت گرفته با وزارت انرژی ارمنستان برای برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک همکارهای اقتصادی دو کشور در اواخر آذرماه سال جاری در ایروان خبر داد.

به گزارش ایسنا، در سال گذشته ایران و ارمنستان 285 میلیون دلار روابط تجاری داشتند. هم‌چنین ارمنستان ساخت آزاد راه شمال به جنوب ارمنستان که از ایران شروع و تا گرجستان ادامه دارد را در دست اجرا دارد.

علاوه بر این، این کشور مطالعات ساخت راه آهن جنوبی ارمنستان را هم در دست اجرا دارد. این راه آهن از مرز ایران تا ایروان به طول 300 کیلومتر ادامه دارد.

پروژه خط انتقال سوم برق فشار قوی از ارمنستان به ایران توسط شرکت ایرانی صانیر نیز در دست اجرا بوده و قرار است تا سال دیگر این پروژه را تحویل بدهد.

انتهای پیام

کد N1041075

وبگردی