آفتاب
نخست وزیر الجزایر در اجلاس گازی تهران:

باید بازار نفت کنترل و در عرضه و تقاضا موازنه ایجاد شود

باید بازار نفت کنترل و در عرضه و تقاضا موازنه ایجاد شود

نخست وزیر الجزایر با بیان اینکه باید موازنه میان عرضه و تقاضا مناسب باشد، گفت: اگر بازار نفت را کنترل نکنیم مسائل منفی را شاهد خواهیم بود که ثبات کشورها را مورد خدشه قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمالک سلال نخست وزیر الجزایر در سومین اجلاس مجمع کشورهای صادر کننده گاز ضمن تشکر از دولت و ملت ایران اظهارکرد: الجزایر نسبت به توافق های اخیری که به ایران اجازه می دهد تا رشد و توسعه را برای ملت خود فراهم کند، استقبال کرده و از جامعه جهانی تشکر می کند.

وی افزود: الجزایر به عنوان عضو مجمع کشورهای صادر کننده گاز تعهدات خود را به خوبی انجام خواهد داد.

نخست وزیر الجزایر گفت: در الجزایر این عقیده وجود دارد که باید همکاری ها ادامه پیدا کند تا کشورهای صادر کننده گاز گام های مهمی را به پیش بردارند و بتوانند رشد مکفی را داشته باشند.

سلال گفت: کشورهای ما باید بر اساس مجمع صادرکنندگان گاز به این انرژی برای توسعه کشورها توجه بیشتری داشته باشد. امروز بازار نفت تحولات شگرفی را دارد و باید موازنه عرضه و تقاضا مناسب باشد و نباید تولید بیش از حد بوده تا تقاضا کاهش یابد.

وی تصریح کرد: باید کسانی که در بازار نفت فعال هستند یک توافقی را فراهم کنند و به کشورهای تولید کننده اجازه دهند که قیمت مناسبی را برای نفت داشته باشند.

نخست وزیر الجزایر تاکید کرد: اگر بازار نفت را کنترل نکنیم مسائل منفی را شاهد خواهیم بود و ثبات کشورها را مورد خدشه قرار خواهیم داد و این مسئله به نفع کشورهای مصرف کننده و تولید کننده نخواهد بود.

وی گفت: امروزه درخواست گاز طبیعی کاهش یافته است و برخی کشورها به استفاده از زغال سنگ روی آورده اند و در واقع شاهد یک شتابزدگی در مصرف انرژی هستیم. امروز ما استفاده از انرژی های غیر سنتی را در برخی کشورها مشاهده می کنیم.

سلال با بیان اینکه امروز گاز طبیعی می تواند انرژی روز و آینده باشد، تاکید کرد: ما باید برای تقویت بازار به قراردادهای دراز مدت روی آوریم تا استفاده بیشتر از گاز طبیعی را شاهد باشیم. باید خطرات این حوزه نیز میان همگان تقسیم شود و به گونه ای عمل کنیم تا منافع مصرف کننده و تولید کننده تامین شود.

نخست وزیر الجزایر اظهار کرد: امید ما بر این استوار است که در این مجمع بتوانیم چالشهایی که با آن روبرو هستیم را مرتفع کرده و بتوانیم راه حل های روشنی را داشته باشیم.

کد N1041024

وبگردی