آفتاب
رییس جمهور نیجریه:

گاز طبیعی به توسعه پایدار همه کشورهای عضو کمک می‌کند

گاز طبیعی به توسعه پایدار همه کشورهای عضو کمک می‌کند

رییس جمهور نیجریه گفت: گاز طبیعی با توجه به استخراج، عرضه و محیط زیست مورد توجه ما است و می‌تواند به توسعه پایدار خودمان و همه کشورها کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدو بوهاری در سومین اجلاس سران مجمع صادرکنندگان گاز با تشکر از حسن روحانی به خاطر دعوت و میزبانی این اجلاس با اشاره به چالش‌های عرضه گاز طبیعی در دنیا اظهار کرد: امروز ما می‌بینیم که چقدر GECF‌ نسبت به سال 2001 که در ایران تاسیس شد پیشرفت کرده است. حالا ما می‌توانیم امنیت و ثبات بیشتری در خصوص گاز طبیعی جهانی داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌ 14 سال گذشته است و حالا می‌شود موفقیت‌های خودمان را ببینیم. این اجلاس فرصت خوبی است تا ایده‌های خود را درباره گاز طبیعی طرح و چالش‌ها را مطرح کنیم. گاز طبیعی به خاطر موضوع محیط زیست و عرضه آن در توسعه پایدار دارای اهمیت بالایی است.

این عضو مجمع صادرکنندگان گاز تصریح کرد: ما دهه‌ها در نیجریه روی صادرات نفت تکیه می‌کردیم، اما امروز توجه‌مان به گاز است. 180 تریلیون متر مکعب گاز در نیجریه وجود دارد. این مقدار در مقایسه با ذخایر نفتی ما بسیار زیاد است. کشور ما دنبال استخراج و صادرات گاز طبیعی است.

وی همچنین گفت: نیجریه یکی از 5 کشور بزرگ صادرکننده گاز طبیعی است و همچنین در منطقه آفریقا با صادراتی که به کشورهای اطراف دارد نقش رهبری این حوزه انرژی را بر عهده دارد. ما معتقدیم که این اجلاس در برقراری امنیت انرژی و مکانیزم امنیت توسعه‌ای نقش بسیار بالایی دارد.

محمدو بوهاری با بیان اینکه این اجلاس محلی برای طرح ابتکارات ما در صادرات گاز است خاطرنشان کرد: ما در دنیای کنونی با مشکلات زیادی روبرو هستیم. باید از ابتکارات خود استفاده کنیم تا این مشکلات را برطرف کنیم. همه ما باید به صورت ساختارمند حرکت کنیم و تجربیات خودمان را در این حوزه افزایش دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط متقابل همه کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز گفت: باید فرهنگ ارتباط و اطلاعات و همچنین به اشتراک گذاشتن را در میان خودمان نهادینه کنیم.

رییس جمهور نیجریه در ادامه تصریح کرد: ما به دنبال گاز طبیعی برای توسعه پایدار کشورها هستیم تا نسل‌های آینده در رنج نباشند و آبادانی و رفاه داشته باشند. گاز طبیعی می‌تواند در حفظ محیط زیست و در راستای توسعه پایدار حرکت کند. ما می‌توانیم به اهداف مجمع خودمان برسیم. برای این مجمع آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که در جهت توسعه به اهداف خودمان برسیم. همچنین اینجا تاکید می‌کنم که نیجریه به اهداف مجمع پایبند است. در راستای آن حرکت می‌کند و آماده است که به آن کمک کند.

انتهای پیام

کد N1040965

وبگردی