آفتاب
رئیس جمهور گینه استوایی در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز:

سیاست قدرتهای بزرگ، مانع استفاده دارندگان گاز ازمنابع خود شده است

سیاست قدرتهای بزرگ، مانع استفاده دارندگان گاز ازمنابع خود شده است

رئیس جمهور گینه استوایی گفت: متاسفانه بسیاری از دارندگان گاز طبیعی، به علت سیاست های غلط قدرتهای بزرگ، نتوانسته اند از منابع خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، تئودور اوبیانگ آنگوئما رئیس جمهور گینه استوایی عصر امروز در افتتاحیه سومین اجلاس مجمع کشورهای صادر کننده گاز که به میزبانی کشورمان در تهران در حال برگزاری است، ضمن تشکر از فراهم شدن امکان حضور گینه استوایی در این مجمع اظهارداشت: امیدواریم در این اجلاس شاهد هماهنگی بیشتر بین اعضاء برای تولید بیشتر انرژی و منافع متقابل باشیم.

وی ادامه داد: بعد از کشف نفت و گاز در کشور من، شاهد ذخائر عظیم انرژی در مناطق مختلف گینه بوده ایم؛ بعد از سال ۲۰۰۰ میلادی ما شاهد تاکید بر گسترش استفاده از منابع انرژی در جهان هستیم.

رئیس جمهور گینه استوایی با بیان اینکه این کشور در حال حاضر صاحب تجربیات بسیار خوبی در زمینه صنعت گاز است و به نحو احسن توانسته از این منابع استفاده کند، گفت: این مجمع به یک سکوی پرش خوب و قابل اطمینان در ارتباط با تقویت صنعت گاز در کشورهای عضو تبدیل شده است.

آنگوئما خاطرنشان کرد: در گینه استوایی نیز شرکت متخصص در زمینه تولید گاز توانسته است کارها و دستاوردهای بزرگی کسب کند.

وی خطاب به حضار تاکید کرد: معتقدم سومین اجلاس این مجمع باید تمام هم و غم خود را بگذارد تا بتواند این نعمت خدادادی را هم به ملت های خود و هم در عرصه های بین المللی تقدیم کند.

رئیس جمهور گینه استوایی ادامه داد: متاسفانه خیلی از ما به عنوان دارندگان این منابع، به علت سیاست های غلط قدرتهای بزرگ نتوانسته ایم از منابع گاز خود استفاده کنیم، اما نباید فراموش کنیم که همه ما دارای حق حاکمیت بر منابع خود هستیم.

آنگوئما افزود: این مجمع می تواند با بکارگیری تدابیر لازم و انتقال تجربیات و فناوری از سوی کشورهای پیشرفته تر، زمینه همکاری بهتر را فراهم کند؛ مخصوصاً امروز که با معضل گرم شدن زمین مواجهیم.

وی ادامه داد: این مجمع باید در چارچوب کنترل و مدیریت قیمت گاز طبیعی فعالیت کند و تولید و صادرات آن را به حد قابل قبولی برساند؛ همچنین باید کشورهای بیشتری را جذب این مجمع کنیم.

رئیس جمهور گینه استوایی با اشاره به وجود منابع عظیم طبیعی از جمله گاز در این کشور تصریح کرد: ما آمادگی همکاری بیشتر با کشورهای عضو مجمع را داریم و برای سرمایه گذاری در گینه استوایی از کشورهای عضو دعوت می کنیم.

آنگوئما ابراز امیدواری کرد که پیشنهادات مطرح در این اجلاس در اعلامیه پایانی گنجانده شود که یکی از آنها گسترش تولید و صادرات گاز طبیعی است.

کد N1040959

وبگردی