آفتاب

ارتش سوریه در آستانه پالمیرا / نابودی 472 مقر داعش در سوریه توسط جنگنده‌های روسی

ارتش سوریه در آستانه پالمیرا / نابودی 472 مقر داعش در سوریه توسط جنگنده‌های روسی

نیروهای ارتش سوریه و کمیته‌های مردمی توانستند بخش‌هایی از بلندی‌های الهایل در حومه شرقی حمص را تحت کنترل خود درآوردند و این پیشروی اجازه حملات ارتش به بخش جنوبی شهر پالمیرا را می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع شبکه المنار اعلام کردند که ارتش سوریه و کمیته‌های مردمی بخش‌هایی از بلندی‌های الهایل در حومه شرقی حمص را تحت کنترل خود درآوردند و منابع خبری اعلام کردند که بالگردهای روسی امکان پیشروی نیروهای سوری را فراهم کردند.

رسیدن به بلندی‌های استراتژیک الهایل، به نیروهای ارتش سوریه و کمیته‌های مردمی این اجازه را می‌دهد تا بتوانند جبهه جنوبی شهر باستانی پالمیرا در استان حمص را که توسط تروریست‌های داعش اشغال شده است، هدف قرار دهند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور در سوریه در دو روز گذشته 141 سورتی پرواز داشته‌اند.

ایگور کوناشنکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) عنوان داشت که جنگنده‌های روسی 141 سورتی پرواز داشته‌ و 472 حمله به مواضع تروریست‌ها در حومه‌های حلب، دمشق، ادلب، لاذقیه، حماه، حمص، رقه و دیر الزور داشته‌اند و تمامی این جنگنده‌ها پس از این حملات به سلامت به پایگاه نظامی حمیمیم بازگشتند.

از سوی دیگر، شبکه المیادین گزارش داد که هدف قرار دادن روستاهای جسر الشغور و ربیعه یکی از مهمترین نتایج کنترل بر کوه الزویک است و علاوه بر آن ده‌ها گذرگاه کوهستانی و راه‌های امدادرسانی میان دو منطقه سلمی و ربیعه قطع شده است و نظارت مستقیمی بر مساحت‌های گسترده‌ای از اتوبان بین‌المللی حلب - لاذقیه وجود دارد.

جنگنده‌های روسی نیز به صورت کارآمد در هدف قرار دادن کاروان‌های امدادرسانی به افراد مسلح از مرزهای ترکیه نقش داشته‌اند. پشتیبانی هوایی شدید در فلج کردن توانایی افراد مسلح نقش داشته است.

ارتش سوریه به اطراف منطقه سلمی نزدیک شده است و 12 کیلومتر دیگر از بزرگراه بین‌المللی حلب و لاذقیه را تحت کنترل خود درآورده است که این مسیر شاهرگ حیاتی برای افراد مسلح در مناطق تحت تصرفشان در حومه لاذقیه تا حلب است که از ادلب و حومه آن می‌گذرد.

در همین حال، امروز راه‌های منتهی به قدسیا در ریف دمشق که مسیرهایی مهم بودند و از اواسط ژوئیه گذشته در مقابل شهروندان و خودروهایشان بسته بودند، باز می‌شود.

این اقدام پس از امضای توافق آشتی با نظارت محمد عدنان الأفیونی، مفتی دمشق و حومه آن صورت می‌گیرد.

منابع الوطن سوریه اعلام کردند که این توافق شامل این می‌شود که 40 فرد مسلح از ساکنان قدسیا به همراه خانواده‌هایشان و بدون سلاح‌هایشان به ادلب می‌روند و انتقال آنها با خودروهای دولت و هلال احمر سوریه صورت می‌گیرد.

وظیفه حفظ امنیت در داخل این شهر نیز به عهده کمیته‌هایی از ساکنان قدسیا گذاشته شده است که تعداد آنها به 145 نیرو می‌رسد و این نیروها تنها کسانی هستند که اجازه حمل سلاح و ایجاد ایست‌هایی در داخل این شهر را دارند.

انتهای پیام

کد N1040661

وبگردی