آفتاب

آخرین روز انتخابات پارلمانی در مصر/ "استقبال گسترده در روز اول انتخابات"

آخرین روز انتخابات پارلمانی در مصر/ "استقبال گسترده در روز اول انتخابات"

همزمان با دومین روز از آخرین مرحله انتخابات پارلمانی در مصر، کمیته عالی ناظر بر انتخابات اعلام کرد که استقبال مصری‌های داخل وخارج از این کشور از انتخابات چشمگیر بوده است. این در حالی است که مرحله اول انتخابات در مصر شاهد استقبال و مشارکت 3 درصدی مردم بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوزعربی، مردم مصر امروز (دوشنبه) در دومین و آخرین روز از مرحله دوم انتخابات پارلمانی در داخل این کشور به پای صندوق‌های رای رفتند.

این انتخابات در 13 استان مصر از جمله قاهره، قلیوبیه، دقهلیه، منوفیه، مغربیه، کفرالشیخ، شرقیه، دمیاط، پورت سعید، اسماعیلیه، سوئز، سینای شمالی و سینای جنوبی برگزار می‌شود. تعداد رای دهندگان در 13 استان 27 میلیون و 503 هزار و 913 تن است.

در همین راستا، عمر مروان، سخنگوی کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد که انتخابات تا ساعت 8 شب امروز ادامه خواهد داشت و انتخابات در روز اول مرحله دوم شاهد استقبال چشمگیری بود.

همچنین کمیته عالی انتخابات اعلام کرد که مصری‌های مقیم در خارج از این کشور نیز استقبال گسترده‌ای از این انتخابات داشته‌اند.

این در حالی است که در مرحله اول انتخابات پارلمانی استقبال ضعیفی از این انتخابات شد.

در انتخابات پارلمانی مصر که اولین انتخابات از زمان روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر است 2872 نامزد در 102 حوزه انتخاباتی برای کسب 222کرسی انفرادی رقابت می‌کنند.

مرحله اول انتخابات پارلمانی مصر با هدف رقابت برای کسب 226 کرسی فردی صورت گرفت.

همزمان مقامات امنیتی مصر نیز اعلام کردند که تدابیر امنیتی شدیدی را در تمامی استان‌ها برای برگزاری انتخابات اتخاذ کردند.

انتهای پیام

کد N1040650

وبگردی