آفتاب

مفتی سوریه: با آگاهی مردم، سوریه یکپارچه در مقابل تروریسم ایستاده است

مفتی سوریه: با آگاهی مردم، سوریه یکپارچه در مقابل تروریسم ایستاده است

مفتی اعظم سوریه تاکید کرد که سوری‌های مقیم خارج کشور بخشی از چهره درخشان تمدن سوریه هستند و به فضل آگاهی سوری‌ها از ابعاد مختلف توطئه، ملت یکپارچه سوریه در مقابل افراطی‌گری و تروریسم ایستادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه در جریان دیدارش با هیاتی از اتحادیه رسانه‌های عربی آمریکا و روزنامه "الاعتدال" وابسته به مهاجران سوری اظهار داشت: آمریکا و غرب که پرورش‌دهندگان تفکرات تروریستی و افراطی بودند، به تدریج از پیامدهای این حمایت خود آسیب خواهند دید.

حسون افزود: این کشورها که در ابتدا از گروه‌های تروریستی و افراطی حمایت می‌کردند، سعی داشتند با القای این مساله که اقدامات افراطی‌ها مربوط به اسلام است، به اسلام ضربه بزنند.

مفتی اعظم سوریه با اشاره به اهمیت و نقش مهاجران در تقویت ارتباط فرزندانشان با وطن خود و حمایت آنان از ایستادگی مردم گفت: به فضل آگاهی مردم سوریه از ابعاد مختلف توطئه، کشور در مقابل افراطی‌گری و تروریسم ایستادگی کرده است.

در این دیدار اعضای هیات اتحادیه رسانه‌های عربی در آمریکا و روزنامه الاعتدال از موضعگیری‌های وزارت اوقاف سوریه، مفتی کل، علمای اسلامی و چهره‌های مذهبی مسیحیان این کشور و نقش آنان در شکست توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی‌ها میان مردم سوریه تقدیر کردند.

انتهای پیام

کد N1040617

وبگردی