آفتاب

تاکید روسای مجلس ایران و صربستان بر گسترش روابط اقتصادی و سیاسی

تاکید روسای مجلس ایران و صربستان بر گسترش روابط اقتصادی و سیاسی

رییس مجلس شورای اسلامی امروز میزبان رییس مجلس شورای ملی جمهوری صربستان در محل مجلس شورای اسلامی بود که در این دیدار بر گسترش روابط پارلمانی، اقتصادی و سیاسی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی با اشاره به روابط تاریخی ایران و یوگسلاوی سابق گفت: در دوره جدید نیز روابط ایران و صربستان از نظر سیاسی و اقتصادی روابط سنجیده‌ای بوده است. در جلسه امروز نیز گفت‌وگوهای سازنده‌ای بین پارلمان دو کشور انجام شد.

لاریجانی با مهم توصیف کردن سفر رییس پارلمان صربستان گفت: در نشست امروز در خصوص گسترش روابط پارلمانی کمیسیون‌های مشترک و گروه‌های دوستی پارلمانی صحبت شد. همچنین در خصوص گسترش روابط اقتصادی در زمینه‌های مختلف صحبت‌های خوبی انجام شد.

لاریجانی با اشاره به معضل تروریسم و مشکلات به وجود آمده از ناحیه آن گفت: در جلسه امروز خود در خصوص معضل تروریسم و تهدید تروریسم برای کل جهان و روش‌های مبارزه با آن بحث و تبادل نظر کردیم که امیدوارم نتیجه سفر رییس پارلمان صربستان به ایران به گسترش روابط دو جانبه و فهم مشترک و همکاری‌های مشترک در صحنه بین‌المللی منجر شود.

در ادامه مایا گویی کویچ با تشکر از دعوت رییس مجلس شورای اسلامی بر گسترش روابط دو جانبه دو کشور تاکید کرد و افزود: روابط ایران و ما از زمان یوگسلاوی سابق برقرار بوده و در حال حاضر نیز ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به توافقات انجام گرفته در دیدار با لاریجانی گفت:‌ در خصوص توسعه روابط پارلمانی، گروه‌های دوستی و کمیسیون‌های مشترک صحبت و تبادل نظر کردیم. همچنین در خصوص برگزاری کمیسیون اقتصادی دو کشور که به زودی برگزار می‌شود، توافقاتی انجام شد که امیدوارم این روابط اقتصادی موجب تقویت روابط سیاسی دو کشور نیز بشود.

وی سفرش به تهران را دو روزه دانست و افزود: در این دو روز در تهران در خصوص مسائل منطقه‌ای صحبت‌های خوبی با مقامات جمهوری اسلامی خواهم داشت. همچنین توسعه روابط اقتصادی و تبادل در زمینه اقتصادی، علمی، آموزشی، توریسم و تجارت صحبت‌هایی خواهند داشت که امیدوارم بر تعمیق و گسترش روابط دو کشور تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: در نشست امروز نیز بر افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور صحبت کردیم و امیدوارم این گفت‌وگوها زمینه خوبی برای تقویت روابط ایران و صربستان باشد.

انتهای پیام

کد N1040598

وبگردی