آفتاب

داعش به دنبال ترور عوامل اف.بی.آی و سیا

داعش به دنبال ترور عوامل اف.بی.آی و سیا

حساب‌های توئیتری وابسته به نیروهای داعش لیستی از افراد مورد هدف مانند مقامات آمریکا و افرادی که در اف بی آی و سیا کار می‌کنند و این گروه می خواهد آنها را بکشند، منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه خبری وکاتیو، در یک حساب توئیتری وابسته به داعش اسامی و آدرس‌های افرادی منتشر شده است که ادعا می‌شود که در همکاری با آژانس اطلاعاتی وزارت دفاع ، مرکز ملی مقابله با تروریسم و گارد ملی آمریکا به سر می‌برند.

همچنین نام برخی از افراد اعلام شده در این لیست در جاهای دیگر در فضای مجازی منتشر شده است. این حساب‌های توئیتری تا زمان نگارش این گزارش از سوی پایگاه خبری وکاتیو فعال بوده است.

همچنین در یک حساب توئیتری دیگری، لیستی از سربازان سراسر جهان و اطلاعات سربازها به خصوص از کشورهایی مانند انگلیس، روسیه، فرانسه، استرالیا و کره جنوبی را توئیت شده است.

هنوز دلیل مشخصی وجود ندارد که چرا اسامی برخی افراد خاص منتشر می‌شود. یکی از افرادی که نامش در لیست‌های منتشر شده بوده است اعلام کرد که وی عضو پیشین ارتش انگلیس بوده است.

همچنین گروهی که خود را گروه هکر داعش اعلام می‌کند، در ماه مارس لیستی به نام "کیل لیست" شامل عکس‌ها، آدرس‌ها و اسامی 100 نفر از آمریکایی‌های نظامی منتشر کرده است.

این گروه اعلام کرده است که این اطلاعات را از طریق هک‌ کردن پایگاه‌ داده وزارت دفاع آمریکا به دست آورده است.

بعد از این حادثه، ساختارهای نظامی آمریکا مانند ارتش، نیروهای دریایی پیشنهاداتی مبنی بر محافظت از اطلاعات شخصی در شبکه‌های اجتماعی مطرح کردند.

انتهای پیام

کد N1040464

وبگردی