آفتاب

استفاده قدرت‌های جهان از بزرگترین زرادخانه‌های تسلیحاتی‌ علیه داعش

استفاده قدرت‌های جهان از بزرگترین زرادخانه‌های تسلیحاتی‌ علیه داعش

فرانسه، روسیه، آمریکا و انگلیس متعهد شده‌اند تا مبارزاتشان را علیه گروه تروریستی داعش افزایش دهند و به عنوان بخشی از تلاش‌هایشان هواپیماهای جاسوسی، بمب و زیردریایی اتمی مستقر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، به دنبال حملات تروریستی در پاریس که در آن 130 نفر کشته شدند، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه جنگ بی‌رحمانه‌ای را علیه تروریست‌های داعش آغاز کرده است.

ناو هواپیمابر اتمی "شارل دوگل" فرانسه در مرکز حملات این کشور علیه تروریست‌های داعش در سوریه قرار دارد؛ جایی که جنگنده‌ها از شرق مدیترانه برای حمله رعد آسا علیه داعش به پرواز در می‌آیند.

زرادخانه فرانسه همچنین شامل یک کشتی جنگی "فریگیت"، زیردریایی اتمی، تانکرهای سوخت مجدد و دو هواپیمای شناسایی آتلانتیک است.

روسیه که گفته می‌شود در جریان حملات هوایی مرگبارش در سوریه بیش از 2000 تروریست را نابود کرده، تاکنون بزرگترین زرادخانه را در جنگ علیه داعش داشته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بیش از 5000 نیروی زمینی در سوریه دارد و ارتش روسیه نیز به داشتن 32 جت جنگنده، 42 خودروی زرهی، 16 هلی کوپتر و دو ناو جنگی در دریای خزر می‌بالد.

آمریکا که رهبری ائتلاف ضد داعش در سوریه را به عهده دارد، 3500 نیرو در عراق و 5000 نیرو در کویت دارد.

قدرت هوایی آمریکا شامل 12 پهپاد، 10 هواپیمای نظارتی و جاسوسی، شش هلی کوپتر و گروهی از جت‌های جنگنده دارد.

در حالی که انگلیس هنوز به روسیه، فرانسه و آمریکا در کمپین حملات هوایی علیه داعش در سوریه نپیوسته است، اما نیروهای مسلح‌اش علی رغم کاهش بودجه دفاعی، آماده تغییری در سیاست دفاعی خود هستند.

ارتش انگلیس در حال حاضر هشت جنگنده تورنادو نیروی هوایی سلطنتی و دو تانک سوخت رسان مجدد و همچنین یک پایگاه شنود در قبرس دارد.

انگلیس همچنین 10 پهپاد در کویت، یک هواپیمای جاسوسی در قطر و 300 نیرو در عراق و کردستان عراق دارد.

گفته می‌شود که داعش چیزی بین 20 هزار تا 30 هزار نیرو در عراق و سوریه و همچنین یک هزار کامیون مسلح، بیش از 500 خودروی زرهی و 20 تا 30 تانک دارد.

انتهای پیام

کد N1040439

وبگردی