آفتاب

دوگانی: پیگیری آرمان‌های نظام نیازمند اقتدار علمی کشور است

دوگانی: پیگیری آرمان‌های نظام نیازمند اقتدار علمی کشور است

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید رهبری بر عدم توقف پیشرفت‌های علمی، پیگیری اهداف و آرمان‌های نظام را نیازمند اقتدار علمی کشور دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن دوگانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس با تسلیت ایام اربعین و تبریک هفته بسیج، بسیج را از مظاهر حکمت الهی و تفکر عمیق امام (ره) دانست.

وی همچنین شهادت سرداران شهید اسلام و مدافعین حرم از شهرستان فسا را تسلیت گفت و با اشاره به مناسبت 16 آذر روز دانشجو این روز را یادآور مبارزه با ظلم، استبداد و انزجار از قدرت‌های شیطانی و پیگیری حق مظلوم از ظالم عنوان کرد و گفت: این روز فرصت خوبی برای شناخت ماهیت استکبار و استعمار است که باید هوشمندانه به آن پرداخته شود زیرا نقشه نظام سلطه بر دو پایه نفوذ و سلطه استوار است.

این نماینده مجلس پرهیز از سیاست‌زدگی را یک ضرورت در دانشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: از طریق جایگاه علمی است که ما می‌توانیم به مرجعیت علمی در منطقه و جهان دست یابیم لذا دغدغه رهبری مبنی بر عدم توقف در پیشرفت‌های علمی را باید جدی گرفت و در همین راستا دانشگاه‌ها از حاشیه دور شوند و به رسالت اصلی خود برسند.

وی پیگیری اهداف و آرمان‌های نظام را نیازمند اقتدار علمی کشور دانست و گفت: امروز به وضوح شاهد سوءاستفاده قدرت سلطه از قدرت علمی و فناوری در اهداف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستیم.

دوگانی در بخش دیگری از نطق خود اظهار کرد: قدرت‌های استعماری و شیطانی باید پی برده باشند که اگر بخواهند به هر قیمتی همچون داعش‌ها، طالبان‌ها و تکفیری‌های ضدبشری و تروریست‌های کر، کور و لال امنیت، آسایش و منافع ملت‌ها را فدای امیال شیطانی خود کنند روزی همچون 11 سپتامبر در آمریکا و امسال در فرانسه و در آینده در جاهای دیگر از جهل و افراطی‌گری آنان در کشتار مردم بی‌گناه در امان نخواهند بود.

وی اضافه کرد: مجلس باید در چند ماه باقیمانده از عمر خود سه لایحه مهم دولت از جمله دائمی کردن برخی احکام توسعه، برنامه ششم و بودجه 95 را بررسی و تصویب کند که با توجه به نقش اساسی آنها در حرکت توسعه‌ای کشور باید فکری اساسی کند و از کارشناسان و نخبگان حداکثر استفاده را در این فرصت محدود داشته باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبری در حوزه‌های مختلف از جمله برنامه ششم و اسناد بالادستی مثل سند چشم‌انداز بر لزوم توسعه صادرات غیرنفتی، استفاده بهینه از نقدینگی در بانک‌ها، توسعه صنعت گردشگری، استفاده از فرصت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و توسعه زیرساخت‌های انرژی نیز تأکید کرد.

نماینده مردم فسا در پایان ضمن تقدیر از برگزاری همایش ملی بزرگداشت ابوعلی نحوی فسایی خواستار حل مشکلات این شهرستان در زمینه بروز خشکسالی، ‌بالا بودن هزینه‌های تولید و تشدید نرخ بیکاری شد.

انتهای پیام

کد N1040375

وبگردی