آفتاب
در یادداشتی به دیلی تلگراف؛

کامرون: با تروریسم و اندیشه سمی آن مبارزه می‌کنیم

کامرون: با تروریسم و اندیشه سمی آن مبارزه می‌کنیم

"کشتار ده‌ها تن از مردم پاریس توسط داعش به ما یادآوری کرد که این گروه تروریستی تهدیدی در هزار مایلی نیست بلکه عملا تهدیدی علیه امنیت ملی ماست؛ ما می‌خواهیم به مردممان اطمینان دهیم هر اقدامی لازم باشد علیه این تهدید انجام می‌دهیم." این بخشی از یادداشت نخست وزیر انگلیس پس از سفرش به پاریس است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس طی یادداشتی در روزنامه دیلی تلگراف از دغدغه‌هایش برای افزایش امنیت در اروپا ضرورت افزایش بودجه نظامی و نیز ضرورت اقدام مشترک علیه تروریسم سخن گفته است.

کامرون در بخش ابتدایی یادداشتش نوشته است: اکنون زمان آن نیست تا سر این موضوع که آیا پلیس ما اجازه شلیک به تروریست‌ها را دارد بحث کنیم. اکنون زمن آن نیست تا کنار بایستیم و به جای متوقف کردن افرادی چون "جان جهادی"، برای دنیایی که بتواند این افراد را بازداشت کند، آرزو کنیم.

نخست وزیر انگلیس سپس از تصمیم جدیدش سخن گفت: با توجه به این مسائل من بازنگری استراتژی دفاعی و امنیتی را به عنوان برنامه‌ای جامع برای حمایت از نیروهای مسلح، نیروهای مبارزه با تروریسم و آژانس‌های اطلاعاتی و تامین منابع مورد نیاز آنها برای مبارزه با تروریسم و تهدیدات دیگر به پارلمان ارائه خواهم داد.

به گفته کامرون با ارائه برنامه استراتژیک جدید، انگلیس تنها کشوری خواهد بود که همزمان 2 درصد تولید ناخالص داخلی خود و همچنین 7 دهم درصد از درآمد ناخالص ملی خود را طبق برنامه‌های ناتو و سازمان ملل به هزینه‌های دفاعی و توسعه‌ای اختصاص می‌دهد.

کامرون در ادامه یادداشتش خاطرنشان کرد: لندن به دنبال سرمایه‌گذاری در آژانس‌های امنیتی، اطلاعاتی و مبارزه با تروریسم خود است. انگلیس برای مبارزه کامل با تهدیدها از این پس به مقابله با علل تهدیدات و نه تنها نتایج آنها خواهد پرداخت.

نخست وزیر انگلیس در این باره می‌گوید: ما به جای معلول‌ها، به مبارزه با علت‌ها و ریشه‌های این تهدیدات خواهیم پرداخت بنابراین ما مبارزه علیه ایدئولوژی افراط‌گرا در اسلام را آغاز و بر حمایت از کشورهای شکننده و آسیب پذیر تمرکز خواهیم کرد.

وی از "حاکمیت قانون، حکومت داری مناسب و رشد دموکراسی" در این کشورها به عنوان کلید مبارزه با گسترش اندیشه‌های افراطی در آنها یاد کرد.

این عضو حزب محافظه کار انگلیس همچنین از افزوده شدن 1900 نیرو به آژانس‌های امنیتی خبر داد و گفت: علاوه بر این ما بر نسل جدیدی از پهپادهای شناسایی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد و به عنوان بخشی از شراکت تاریخی خود با فرانسه، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در توسعه تجهیزات جنگی هوایی بدون سرنشین خواهیم داشت.

کامرون سپس از فرصت پیش آمده برای تاکید مجدد بر درخواستش از پارلمان انگلیس جهت پیوستن به حملات هوایی علیه داعش در سوریه استفاده و با اشاره به تقاضای اخیر سازمان ملل برای افزایش همکاری‌ها در مقابله با داعش عنوان کرد: روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه 2249 از کشورهای عضو خواست تا دست به "اقدامات لازم علیه داعش در عراق و سوریه" بزنند. در همین راستا من طی روزهای آتی شخصا در کمیته امور خارجه پارلمان حاضر خواهم شد و حضور انگلیس در حملات ضد داعش نه تنها در عراق بلکه در سوریه را مطرح می‌کنم. ما نمی‌توانیم مسئولیت خود را نپذیریم و خطر حفاظت از کشورمان را به دیگران واگذار کنیم.

وی تاکید کرد: دولت تضمین می‌کند که نیروهای مسلح انگلیس هرگونه توانایی و ظرفیت برای انجام این امر را دارند.

نخست وزیر انگلیس در بخش پایانی یادداشت خود به برنامه 10 ساله دولت برای ارتش این کشور پرداخت و گفت؛ دولت انگلیس طی یک دهه آتی بیش از 178 میلیارد پوند برای خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی اختصاص خواهد داد. همچنین سرمایه‌گذاری خود در حمایت از نیروهای ویژه را دو برابر خواهد کرد. ما دو اسکادران "طوفان" (typhoon) دیگر و یک اسکادران از جنگنده‌های اف 35 ایجاد خواهیم کرد.

کامرون نوشته‌اش را این چنین پایان داده است: انگلیس خوش بخت است که یکی از بهترین نیروهای مسلح، نیروهای ضد تروریسم و سرویس‌های امنیتی جهان را دارد. ما این نیروها را برای نابودی تهدید تروریسم و کمک به حفظ امنیت نسل آینده‌یمان مجهز می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N1040338

وبگردی