آفتاب
نعمتی از هیات رییسه پرسید:

جلسات کمیسیون برجام با چه مجوزی هنوز تشکیل می‌شود؟

جلسات کمیسیون برجام با چه مجوزی هنوز تشکیل می‌شود؟

یک عضو کمیسیون رهروان ولایت مجلس در تذکری به هیأت رئیسه پرسید: کار کمیسیون برجام به اتمام رسیده اما سوال اینست که جلسات بعدی این کمیسیون با چه مجوزی تشکیل می‌شود؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهروز نعمتی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، اظهار کرد: موضوع برجام با همه حواشی ریز و درشت و بعضی بداخلاقی‌ها و هتک حرمت‌ها و تجمعات غیرقانونی مقابل مجلس به تصویب اکثریت نمایندگان و شورای نگهبان رسید و در واقع از یک گردنه سخت عبور کردیم.

وی تصریح کرد: عده‌ای به دنبال این بودند ثابت کنند که مجلس محل تضارب آزاد افکار نیست و با اتخاذ رفتارهای دیکتاتورمآبانه و هتاکانه خویش در پی اثبات این بودند که حسینی‌های زمان هستند و کسانی که با اندیشه آنان مخالفند و این اندیشه را برنمی‌تابند یزیدی هستند. کجای این تفکر با رفتار و گفتار چراغ روشن انقلاب یعنی رهبری همراهی و همخوانی دارد؟

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس خاطرنشان کرد: از چه آسمانی به این افراد الهام شده است که چکیده گفتمان دقیق اصولگرایی هستند. آیا دروغ، هتاکی، اتهام‌زنی، افراطی‌گری و... جزء رفتار انقلابی است. غافل از اینکه مجلس بیدار و عصاره فضائل ملت است.

نعمتی افزود: در این خصوص به هیأت رئیسه تذکر می‌دهم که کار کمیسیون برجام به پایان رسیده است و با ارائه گزارش این کمیسیون به تاریخ پیوسته است، جلسات بعدی با چه مجوزی تشکیل می‌شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس همچنین اظهار کرد: از دولت می‌خواهم که با تمام توان نگرانی‌ها و دغدغه‌های رهبری، مردم و نمایندگان را در اجرای برجام رفع کند و با اجرای دقیق قانون به دنبال این باشد که بهانه را از دست بهانه‌گیران بگیرد و از این فرصت استفاده کرده و تمام توان خود را صرف اقتصاد مقاومتی کند.

وی در بخش دیگری از نطق خود با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های فراوانی که در کشور وجود دارد نهایت بهره را ببریم، گفت: در این راه عزم و اراده قوی نیاز است و همان‌طور که رهبری تأکید کردند باید بر مدیریت جهادی تکیه کرد و کار را با عقلانیت و به دور از احساس پیش برد.

این نماینده مجلس ادامه داد: نباید از کینه دشمنان قسم‌خورده انقلاب غافل شد. البته که آمریکا باید بداند هنوز دشمن شماره یک ما است و هنوز زخم‌های عمیق ما از رفتارهای استکباری و ستیزه‌جویانه آمریکا التیام نیافته است و ما هنوز استعمار پیر انگلیس را طراح و صحنه‌گردان رفتارهای درشت گویانه چند کشور معدود در نظام سلطه می‌دانیم.

نعمتی همچنین در خصوص پدیده تروریسم به سران آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی تذکر و گفت: عملکرد شما در نحوه برخورد با تروریسم را دیدیم که دامن خودتان را گرفت و همه ملت‌های دنیا ملاحظه کردند تروریستی که خودتان به وجود آوردید بالأخره دامن خودتان را گرفت لذا تا دیر نشده تجدیدنظر کنید و بدانید که تروریست شر و بد است.

نماینده مردم اسدآباد از رئیس جمهور به دلیل کنترل و کاهش تورم تشکر کرد و گفت: امروز رکود مانند موریانه تمام ارکان تولید را نشانه رفته است، درخواست دارم که فکری برای رفع رکود کنید.

وی همچنین با مورد خطاب قرار دادن نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اظهار کرد: یکی از نگرانی‌ها در دولت قبل این بود که بودجه در زمان مقرر ارائه نمی‌شد اما در دولت فعلی علیرغم اینکه بودجه در زمان مقرر در مجلس تصویب و تحویل دولت شد اما اجرای با تأخیر آن موجب نگرانی شده است.

نعمتی همچنین اظهار کرد: آقای نوبخت با توجه به جلسه غیرعلنی شما وزیر آموزش و پرورش و همچنین قول شما مبنی بر حل مشکل معیشت فرهنگیان و تشکیل کمیته مشترک در این خصوص چرا تا کنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی در پایان نسبت به عدم پرداخت حقوق رزمندگان معسر به دولت تذکر داد.

انتهای پیام

کد N1040255

وبگردی