آفتاب

عفو 30 زندانی گروه فارک توسط دولت کلمبیا

عفو 30 زندانی گروه فارک توسط دولت کلمبیا

دولت کلمبیا اعلام کرد که در راستای اعتمادسازی برای تداوم مذاکرات صلح با گروه شورشی فارک، 30 زندانی این گروه را مورد عفو قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، با وجود اعلام عفو تعدادی از زندانیان گروه شورشی فارک، سخنگوی این گروه در هاوانا اعلام کرد که زندانیان این گروه به دلیل بدرفتاری، نبود مراقبت‌های بهداشتی و دیگر امکانات در 20 زندان در اعتصاب غذایی بودند.

ریکاردو تلز از اعضای فارک اعلام کرد، اعتصاب غذا به مدت 13 به روز به طول انجامید البته دولت می‌خواهد درباره این اعتصاب سکوت کند.

ریاست جمهوری کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: به عنوان بخشی از روند اعتمادسازی بین دولت ملی و فارک، دولت کلمبیا تصمیم گرفته است براساس قانون اساسی به 30 زندانی گروه فارک حکم عفو اعطا کند.

به نوشته این بیانیه، هیچ یک از این افراد به دلیل جرایم سنگین در زندان نبودند. همچنین به این افراد کمک می‌شود که شغل مناسب پیدا کنند و از حمایت‌های اجتماعی برخوردار شوند.

همچنین علاوه بر این 30 زندانی، دولت اعلام کرد که تیم‌های پزشکی، 106 زندانی شورشی را مورد مراقبت‌های بهداشتی و بررسی وضعیت سلامت قرار می‌دهد. همچنین مکان‌های ویژه‌ای برای دیگر زندانیان فارک مهیا شده است.

اوایل این هفته، سخنگوی فارک اعلام کرد که نزدیک به 850 نفر از اعضای این گروه شورشی در اعتصاب غذا در 13 زندان به سر می‌برند که آنها در اعتراض به شرایط زندان دست به چنین اعتصابی زده‌اند.

البته تلز روز گذشته اعلام کرد که در 20 زندان اعتصاب غذایی اعضای این گروه ادامه داشته است.

همچنین فارک در بیانیه دیگری اعلام کرد که 80 زندانی این گروه شورشی به مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی نیاز جدی دارد و 11 نفر از آنها در شرایط جدی قرار دارند که ممکن است هر لحظه جان خود را از دست دهند.

انتهای پیام

کد N1040139

وبگردی