آفتاب
امیر سیاری:

ناوگروه سی‌وهفتم 10 آذر به خلیج عدن اعزام می‌شود

ناوگروه سی‌وهفتم 10 آذر به خلیج عدن اعزام می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی ارتش به دریای مدیترانه به جنوب شرق آسیا یا جنوب آفریقا اعزام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیردریادار حبیب‌الله سیاری صبح امروز در حاشیه رونمایی از جدیدترین تجهیزات نیروی دریایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ناوگروه سی‌وششم نیروی دریایی هم اکنون در خلیج عدن مشغول گشت‌زنی است، اظهار کرد: ناوگروه سی‌وهفتم نیروی دریایی نیز 10 آذر به این منطقه اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی برای حضور در آب‌های بین‌المللی و آزاد به تجهیزات مدرن و بروز نیاز دارد،‌گفت: اکنون ما با استفاده از دانش بومی توانسته‌ایم تجهیزات خود را متناسب با فناوری روز دنیا بسازیم که نتیجه آن اشراف اطلاعاتی نیروی دریایی است.

امیر سیاری همچنین خاطرنشان کرد: توان عملیاتی و اشراف اطلاعاتی ما به جایی رسیده که می‌توانیم اعلام کنیم که نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است ولی باید تلاش خود را افزایش دهیم تا به نقطه مطلوب برسیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز ما با همکاری وزارت دفاع و دانشگاه‌ها تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب به ما توصیه کرده است که نیروی دریایی‌ متناسب با شأن ملت ایران باشد. رهبری گفته‌اند شأن ملت ایران بالاست پس نیروی دریایی هم باید با این شأن مطابقت کند. ما هم به دنبال تحقق این سفارش رهبری هستیم.

امیر سیاری در پایان در پاسخ به این پرسش که ناو هواپیمابر چه موقع در نیروی دریایی ساخته خواهد شد، گفت: ما منتظر دستور هستیم و این کار را بر اساس دستور انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

کد N1040098

وبگردی