آفتاب

موافقت تل‌آویو با احداث 5 شهرک یهودی‌نشین جدید در منطقه "نقب"

موافقت تل‌آویو با احداث 5 شهرک یهودی‌نشین جدید در منطقه "نقب"

دولت تل‌آویو با احداث پنج شهرک صهیونیست‌ نشین جدید در صحرای "نقب" و تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارت دارایی و وزارت نقشه برداری و ساخت و ساز برای بررسی این مساله موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منابع آگاه در شهر اشغالی قدس اعلام کردند که پس از مخالفت موشه کحلون، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با احداث پنج شهرک صهیونیست نشین با انگیزه‌های اقتصادی که ناشی از مسائل مربوط به بودجه و هزینه‌های مالی بود، قرار شد کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارت دارایی، وزارت برنامه‌ریزی و کمیته نقشه برداری و ساخت و ساز برای بررسی مساله بودجه لازم برای احداث این شهرک‌ها و تصویب نهایی طرح احداث آنها تشکیل شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی که طرح مذکور را به هیات دولت ارائه داده بود، در واکنش به تصویب این طرح خاطر نشان کرد که "احداث شهرک‌های صهیونیست نشین اقدامی "ضروری" برای سیطره بر اراضی است که تراکم جمعیتی کمی در آنجا وجود دارد."

وی فاش کرد که دولت تل‌آویو علاوه بر شهرک سازی، سعی در احداث واحدهای مسکونی دیگر در شهرک‌های موجود در منطقه نقب و توسعه محدوده آنها را دارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پس از تصویب این طرح اعلام کرد که باید هر چه سریع‌تر کار احداث این شهرک‌ها آغاز شود و تصویب این طرح نتیجه ادغام فعالیت‌های سیاسی با طرح های توسعه محور است.

گفتنی است شهرک‌های جدیدی که طرح احداث‌شان در هیات دولت صهیونیستی تصویب شده است، عبارتند از: "شلح"، "دانییل"، "ایشیل"، "هنزیه" و "فادیه".

انتهای پیام

کد N1040004

وبگردی