آفتاب

"تاکنون ۱۲۰ عضو آلمانی داعش کشته شده‌اند"

"تاکنون ۱۲۰ عضو آلمانی داعش کشته شده‌اند"

وزیر کشور آلمان اعلام کرد که تاکنون ۱۲۰ تبعه آلمانی عضو گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه کشته شده‌اند که ۸۰ درصد این افراد، مردان جوان زیر ۳۰ سال هستند و در آلمان بزرگ شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان به روزنامه آلمانی بیلد ام زونتاگ گفته است که تاکنون ۱۲۰ عضو گروه تروریستی داعش که از آلمان به عراق و سوریه رفته بودند، کشته شده‌اند.

دمزیر گفت که از حدود ۷۶۰ نفری که به این منطقه رفته‌اند، یک پنجم آن‌ها زن هستند. حدود یک سوم این تعداد از حامیان داعش و دیگر گروه‌های تروریستی و افراطی به آلمان بازگشته‌اند.

به گزارش دویچه وله، وزیر کشور آلمان افزود: ما اطلاع داریم که ۷۰ تن که به طور فعال در درگیری‌ها مشارکت داشته‌اند و یا آموزش‌های رزمی دیده‌اند، وارد آلمان شده‌اند.

شمار افراد خطرناک در میان این ۷۶۰ نفر، یعنی افرادی که جرم سنگین مرتکب شده‌اند، به گفته دمزیر به ۴۲۰ نفر رسیده است که تاکنون سابقه نداشته است.

به گفته وزیر کشور آلمان، زیر نظر داشتن این افراد به دلایل حقوقی امکان‌پذیر نیست و از آن گذشته شمار زیادی از کارمندان باید به این کار گمارده شوند. به همین دلیل این افراد به طور نامنظم و یا به مناسبت‌های خاص تحت نظر گرفته خواهند شد. از نظر دمزیر، این رویکرد می‌تواند حتی مؤثرتر از مراقبت‌های دائمی باشد.

انتهای پیام

کد N1039803

وبگردی