آفتاب

دستگیری 16 تن در عملیات ضد تروریستی پلیس بلژیک

دستگیری 16 تن در عملیات ضد تروریستی پلیس بلژیک

مقام‌های بلژیک می‌گویند، پلیس این کشور دست‌کم 16 تن را در یک عملیات ضد تروریستی بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری یورو نیوز، دادستان بلژیک از دستگیری 16 تن در جریان 19 بازرسی صورت گرفته در قالب عملیات ضد تروریستی در بروکسل خبر داد. بنا به اعلام دادستانی بلژیک، با وجود دستگیری این 16 تن، هیچ سلاح یا مواد منفجره ای در جریان این بازرسی‌ها کشف نشده است.

در جریان یک عملیات در مولنبک بروکسل محلی که صلاح عبدالسلام در آن زندگی می‌کند، صدای شلیک دو گلوله شنیده شده است.

اریک واندر سیپت، دادستان بلژیک با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: قاضی تحقیقات در مورد این که این بازداشت‌ها ادامه یابد، امروز (دوشنبه) تصمیم خواهد گرفت اما باید بگویم که صلاح عبدالسلام در میان دستگیرشدگان دیده نمی شود.

صلاح عبدالسلام یکی از افرادی است که به گفته دولت فرانسه در حملات تروریستی پاریس شرکت داشته است. دو نفر از دوستان وی که پس از این حملات صلاح عبدالسلام را از پاریس به بروکسل انتقال داده‌اند نیز دستگیر شده اند اما جست‌وجوهای پلیس برای دستگیری وی تاکنون موفق نبوده است. برخی از اخبار منتشر شده از دیده شدن وی در نزدیکی مرز آلمان حکایت می‌کند. این اخبار از سوی مقامات بلژیک و آلمان تایید نشده است.

همزمان با این عملیات، حالت فوق‌العاده در بروکسل برای چهارمین روز نیز تمدید شد و در پی همین امر، روز دوشنبه تمامی متروها، مدارس و اماکن عمومی تعطیل خواهند بود.

پلیس فرانسه نیز روز یک‌شنبه با انتشار عکس جدیدی، از کسانی که اطلاعاتی از صاحب این عکس دارند خواسته است با پلیس تماس بگیرند. این عکس همانند عکس دیگری که پلیس پیش از این منتشر کرده بود، به روی پاسپورتی نصب شده که پلیس در کنار اجساد مهاجمان در نزدیکی استادیوم فوتبال پاریس کشف کرده است.

انتهای پیام

کد N1039798

وبگردی