آفتاب
سخنگوی قوه قضاییه:

همه افراد دستگیر شده خبرنگار و رسانه‌ای نیستند

همه افراد دستگیر شده خبرنگار و رسانه‌ای نیستند

... سخنگوی دستگاه قضایی گفت: تمام افرادی که در چند وقت اخیر دستگیر شده اند خبرنگار و رسانه‌ای نیستند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه هشتادوهشتمین نشست خبری خود با اهالی رسانه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا از آخرین وضعیت خبرنگاران بازداشت شده اخبار جدیدی وجود دارد؟ گفت: اطلاعات جدیدی ندارم. باید بگویم که همه کسانی که بازداشت شده اند خبرنگار و رسانه‌ای نیستند. گزارش برخی از پرونده های این افراد تکمیل شده و دادسرا مشغول بررسی آن است تا آخرین بازپرسی ها را انجام دهد.

وی ادامه داد: اگر ارتباط در این پرونده‌ها به گونه ای نباشد که الزاما در یک پرونده به دادگاه ارجاع شود و بتوان آن‌ها را از هم جدا کرد شاید سریع‌تر به دادگاه بروند؛ زیرا برخی از پرونده ها با یکدیگر مرتبط هستند، البته گفته شده که جدا کردن آن‌ها از یکدیگر میسر است و پس از تکمیل به دادگاه ارسال خواهند شد.

خبرنگاری درباره تبعیض بین رسانه‌ها از سوی قوه قضاییه برای پوشش دادگاه علنی بابک زنجانی به سخنگوی دستگاه قضا گلایه کرد و گفت که اتفاق افتاده برخی از رسانه ها یک تا دو ساعت در سرما ایستاده اند و پس از آن گفته شد که نباید به دادگاه بروید که محسنی اژه ای گفت: اگر بی جهت معطل شدید از شما عذرخواهی می کنم، اما من متراژ سالن دادگاه را نمی دانم و بعضا امکانش نیست که تعداد زیادی افراد حضور یابند؛ لذا این محدودیت ها وجود دارد اما باز هم اگر ابتدا به شما گفته اند در دادگاه حضور یابید و سپس چند ساعت در سرما ایستاده اید، عذرخواهی می کنم.

ادامه دارد...

کد N1039313

وبگردی