آفتاب
وزیر کشور پاکستان:

مهاجرین اخراج شده و دارای هویت جعلی را به پاکستان راه نمی‌دهیم

مهاجرین اخراج شده و دارای هویت جعلی را به پاکستان راه نمی‌دهیم

وزیر کشور پاکستان با اظهار نگرانی نسبت به اخراج مهاجران و پناهجویان پاکستانی گفت: مهاجران کشورهای افغانستان، بنگلادش، میانمار و هند که با مدارک جعلی ملیت پاکستانی دریافت کرده‌اند، نمی‌پذیریم.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازروزنامه «نوای وقت»، «چودری نثارعلی‌خان» وزیر کشور پاکستان با اظهار نگرانی نسبت به اخراج مهاجران و پناهجویان پاکستانی و بازگرداندن آنها به کشورشان گفت: اسلام‌آباد مهاجران کشورهای افغانستان، بنگلادش، میانمار و هند که با مدارک جعلی ملیت پاکستانی دریافت کرده‌اند را نمی‌پذیرد.

وی افزود: تمام کشورها باید قبل از بازگرداندن مهاجران پاکستانی به کشورشان هماهنگی های لازم با وزارت این کشور را داشته باشند در غیر این صورت افراد بازگردانده شده پذیرفته نخواهند شد.

وی در ادامه بیان کرد: شرکت های هواپیمایی موظف هستند فقط برای کسانی بلیط بازگشت به پاکستان صادر کنند که وزارت کشور هویت آنها را تأیید نماید.

نثار علی خان گفت: برای شرکت های هواپیمایی که بدون هماهنگی مهاجران را به پاکستان برمی‌گردانند مبلغی به عنوان جریمه مشخص می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: فعالیت سفارت‌های پاکستان در برخی از کشورها برای بازگردانده نشدن مهاجران غیر قانونی به کشور ناامیدکننده است.

وی افزود: بازگردان مهاجران پاکستانی به کشورشان غیر قانونی و غیر اخلاقی است که کشورهای اروپایی باید به این موضوع توجه داشته باشند.

 لازم به ذکر است که طبق بیانیه وزارت کشور پاکستان در بین کشورهای اروپایی که مهاجران پاکستانی را بدون هماهنگی به کشورشان برمی گردانند بیشترین آمار مربوط به یونان است.

کد N1039238

وبگردی