آفتاب

هفت گروه سوری در نشست اردن به عنوان گروه تروریستی معرفی می‌شوند

هفت گروه سوری در نشست اردن به عنوان گروه تروریستی معرفی می‌شوند

منابع سوری اعلام کردند، کنفرانسی که قرار است در روزهای آتی در اردن برای تعیین "گروه‌های تروریستی" در سوریه برگزار شود، هفت گروه شبه نظامی را به عنوان گروه تروریستی معرفی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این منابع در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اعلام کردند که داعش، جبهه النصره و گروه موسوم به "جند الأقصی" برجسته‌ترین گروه‌هایی هستند که معیار تروریسم مورد نظر برگزارکنندگان نشست، بر آن‌ها انطباق می‌یابد.

شرکت کنندگان در دومین نشست وین در 14 نوامبر بر سر این امر به توافق رسیدند که اردن مسئولیت هماهنگی تلاش‌ها برای تدوین فهرستی در مورد گروه‌های تروریستی در سوریه را برعهده داشته باشد.

قرار است تصمیم اتخاذ شده در این نشست به عنوان مرجعی بین‌المللی برای تفکیک گروه‌های تروریستی از "مخالفان میانه‌رو" در سوریه مورد استفاده قرار گیرد و کشورهای مختلف در عملیات‌های خود در سوریه به آن اتکا کنند.

همزمان، محمد مومنی، وزیر اطلاع رسانی اردن در مورد معیارهایی که اردن برای تعیین گروه‌های تروریستی درنظر می‌گیرد گفت: این وظیفه به عهده دستگاه‌های امنیتی گذاشته شده است که توانایی این کار را دارند و زود است که در مورد معیارها صحبت شود. اردن با دستگاه‌های امنیتی خود با کشورهای عربی دوست در مورد این ماموریت هماهنگی‌هایی را به عمل می‌آورد.

وی اسامی این کشورها را ذکر نکرد.

کنفرانس دیگری نیز در ریاض در سامبر آتی با حضور طرف‌های مخالف سوری برگزار می‌شود تا گروه‌های مخالفی که در این لیست گنجانده نمی‌شود را یکپارچه سازند تا برای شرکت در دولت انتقالی آماده شوند.

انتهای پیام

کد N1039226

وبگردی