آفتاب

یک مسئول: نظام بیمه‌ای نقش بسزایی در ماندگاری در روستاها دارد

یک مسئول: نظام بیمه‌ای نقش بسزایی در ماندگاری در روستاها دارد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظام بیمه‌ای می‌تواند در توسعه روستایی و ماندگاری در روستاها نقش بسزایی داشته باشد.

عیسی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه حدود 16 درصد جمعیت استان تحت پوشش این بیمه هستند، افزود: این استان نسبت به سایر استان‌های کشور در زمینه فرهنگ بیمه‌ای عقب است.

وی با بیان اینکه 67 کارگزار صندوق بیمه اجتماعی در استان داریم، اظهار کرد: 16هزار و 500 خانوار بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این استان هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 74 خانوار از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مستمری دریافت می‌کنند که از این تعداد هفت خانوار مستمری از کارافتادگی کلی و 67 نفر مستمری بگیر فوتی هستند.

کریمی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 1000خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد درآمده‌اند که طبق برنامه‌های انجام شده انتظار است که تا پایان سال جاری 5000 خانوار تحت پوشش این صندوق قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه همه کسانی که در شهرهای زیر 20هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند، ادامه داد: بیشترین آمار بیمه شدگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایان و عشایر در استان مربوط به شهرستان‌های بویراحمد با 5110 خانوار و شهرستان چرام با 1738 خانوار است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: کمترین آمار بیمه‌شدگان نیز به نسبت جمعیت مربوط به شهرستان بهمئی با 912 خانوار است.

انتهای پیام

کد N1039089

وبگردی