آفتاب
همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی:

اقتصاد با باج سیاسی شکوفا نمی‌شود/ یک خبر بد برای آمریکائی‌ها

اقتصاد با باج سیاسی شکوفا نمی‌شود/ یک خبر بد برای آمریکائی‌ها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برخی معتقدند برای شکوفای اقتصاد باید به دشمن باج سیاسی بدهیم، گفت: پیشرفت اقتصاد با باج سیاسی یک خواب و توهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: امروز تلاش دشمن این است که به ما بفهماند تنها راه بهبود اقتصاد، سازش با ظالمان و کنار آمدن با آمریکا است.

وی افزود: دشمنان به ما می گویند اگر اشتغال می خواهید، باید با ما سازش کنید. اما ۳۶ سال است که ملت با این تفکر می جنگد. در عین حال برخی ساده لوحان این نظریه دشمن را باور کردند و در هر دوره زمانی این مسئله را مطرح می کنند.

سردار نقدی با بیان اینکه بسیجیان این نظریه دشمن را ابطال کرده اند، گفت: دشمنان می خواستند از طریق تحریم ها به کشور تاثیر بگذارند. اما ابتدای سال جاری، رئیس جمهور آمریکا گفت تحریم ها اثرگذار نبوده است و باید از طریق مذاکره و نفوذ، موثر واقع شویم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برخی ها می گویند باید باج سیاسی دهیم تا اقتصاد پیشرفت کند و سرمایه های خارجی و فناوری وارد کشور شود، اما این یک توهم است، سرمایه خارجی با باج سیاسی وارد نمی شود، زیرا سرمایه جایی می آید که سود باشد. در نتیجه اگر اقتصاد مولد و سودآور داشته باشیم، ۷۸۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور به سمت تولید می آید و حتی خارجی ها هم سرمایه های خود را وارد می کنند.

سردار نقدی افزود: اما اگر اقتصاد ما همواره در حال متضرر شدن باشد و سود ندهد، کارها بیشتر به سمت بورس بازی و دلالی می رود.

وی تاکید کرد: برخلاف برخی اظهارات در خصوص میزان نقدینگی جامعه، باید گفت ما نقدینگی زیاد داریم چرا که دیدیم در عرض ۶ روز، ۱۱۰ هزار خودرو فروخته شد و اگر زمان بیشتری به طول می انجامید، شاید یک میلیون دستگاه نیز به فروش می رفت. بنابراین اگر توان ایجاد یک اقتصاد مولد و مقاومتی را نداریم، نباید بگوییم باید به دنبال باج سیاسی برویم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی سرمایه ها را به سمت خود جذب می کند، اظهارکرد: امروز اقتصاد مقاومتی در حد سیاست ها بر روی کاغذ باقی مانده است و نه تنها برنامه نشده بلکه تبدیل به مدل هم نشده است.

سردار نقدی با بیان اینکه وظیفه بسیج پر کردن خلاء ها در جامعه است، تصریح کرد: از زمان فرمان رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، بسیجیان دست به کار شده اند به این امید که دستگاه های مسئول نیز پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: باید تنبلی ها را کنار گذاشت، زیرا هر جایی از دنیا که اقتصادش پیشرفت کرده با سخت کوشی بوده است، اینکه باج سیاسی بدهیم تا اقتصادمان پیشرفت کند، یک خواب و توهم است که هیچ گاه تعبیر نمی شود. غربی ها فناوری خود را به صورت دست دوم به ما می دهند و در واقع چیزهایی که می خواهند به دور بیندازند را برای ما صادر می کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه می خواهم یک خبر بدی را به آمریکائی ها بدهم، گفت: ما انشاء الله در برنامه ۵ ساله ششم، ظرفیت بسیج سازندگی را به ۵ برابر ظرفیت موجود چه در عرصه گروه های جهادی و چه در اقتصاد مقاومتی افزایش می دهیم.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه ما امروز در کشور درگیر یک مشکل به نام رکود تورمی هستیم، تصریح کرد: ما امروز ۲ درد همزمان داریم. راهکارهای خیلی محدودی برای عبور از این بحران وجود دارد و این مشکل به سادگی حل نخواهد شد. امروز فقط تورم را نگهداشته اند تا همینطور بماند زیرا بالاخره همیشه انتخابات و آراء مردم برای مدیران مهم بوده است.

وی ادامه داد: ما در طول دو سال و نیم گذشته ۱۴۰ هزار شغل مستقیم و ۲۲۵ هزار شغل غیر مستقیم بدون یک ریال سرمایه گذاری دولتی ایجاد کرده ایم و بنیاد تعاون سازمان بسیج نیز ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه به کارآفرینان و تولید کنندگان بسیجی کمک کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شد و ما حدود ۱۲ طرح و الگو را به دولت ارائه کردیم.

کد N1039084

وبگردی