آفتاب
در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی

سرلشکر جعفری : هدف دشمن در برخورد با ایران تغییر نکرده است

سرلشکر جعفری : هدف دشمن در برخورد با ایران تغییر نکرده است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این روزها گفته می شود دشمنان ممکن است دست از هدفشان که تغییر رفتار در نظام جمهوری اسلامی است، بردارند گفت:هیچ گاه هدفشان را تغییر نخواهد داد؛آنچه تغییر کرده روش دشمن است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی، با بیان اینکه یکی از عرصه های فعالیت بسیجیان اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: چند سالی است که با توجه به تهدیدات اقتصادی دشمن، سازمان بسیج مستضعفین موضوع اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: اقتصاد بدون خواست، اراده، حمایت و همکاری دولت به نتیجه مطلوب و نهایی خود نمی رسد. اگر دولت با توجه به جلسات هماهنگی در ستاد اقتصاد مقاومتی و وعده هایی که معاون اول رئیس جمهور داده است، همکاری کند، تلاش های سازمان بسیج مستضعفین در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به نتیجه مطلوب خود خواهد رسید.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: موضوع اقتصاد مانند امنیت، ضرورت جامعه است و سپاه و بسیج با توجه به اینکه مدافع انقلاب و ارزشهای مردم هستند، باید در همه عرصه ها فعالیت داشته باشند و دستگاه های کشور نیز باید از ظرفیت سازمان بسیج و توان مردمی بهره لازم را ببرند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه این روزها گفته می شود دشمنان ممکن است دست از هدفشان که تغییر رفتار در نظام جمهوری اسلامی است، بردارند اظهار کرد: دشمن هیچ گاه هدف خود را تغییر نخواهد داد بلکه آنچه تغییر می یابد روش دشمن است.

فرمانده کل سپاه افزود: دشمن هرگز هدف خود را که تغییر رفتار در مسیر انقلاب اسلامی و اهداف آن است را نمی تواند تغییر دهد؛ یعنی امکان ندارد دشمن با جمهوری اسلامی که انقلاب اسلامی در مسیر آن در حال استمرار است، بخواهند کنار بیایند و مخالف نکنند. زیرا اهداف انقلاب اسلامی با منافع دشمن در تضاد است.

وی ادامه داد: تا انقلاب اسلامی وجود داشته باشد، آمریکا با آن مخالف است مگر اینکه آمریکا بخواهد ماهیت خود را تغییر دهد و دست از ظلم و استکبار بردارد. بنابراین هدف دشمن در تغییر رفتار نظام جمهوری اسلامی عوض نخواهد شد.

سرلشکر جعفری با اشاره به تذکر رهبری مبنی بر مراقبت از نفوذ دشمن در شرایط جدید گفت: امروز دشمن روش خود را عوض کرده است و ما باید متوجه روشهای نرم و پیچیده دشمن برای تغییر در رفتار و اهداف جمهوری اسلامی باشیم.

فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه موضوع انقلاب اسلامی مسئله مشترک همه بسیجیان است، گفت: هدف همه نیروهای انقلاب پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی است. امروز به همت همه بسیجیان، وضعیت انقلاب اسلامی چه در عرصه های دفاعی و امنیتی و چه در عرصه های اقتصادی و فرهنگی بسیار مطلوب است.

وی افزود: پیشرفت انقلاب اسلامی در خارج از کشور با داخل کشور متفاوت است و سرعت رشد آن در ورای مرزهای ما بیشتر از داخل است و این مسئله به بعد ایستادگی در مقابل دشمنان مربوط می شود. این موضوع باعث شده است که انقلاب اسلامی در چنین وضعیتی قرار بگیرد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه در عرصه های داخلی و در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید کارهای ایجابی و الگوسازی انجام بگیرد، گفت: در این عرصه موانع و مشکلاتی وجود دارد که با روحیه جهادی و مقاومتی که در بسیج وجود دارد، همه مشکلات رفع خواهد شد.

فرمانده کل سپاه گفت: اگر اصول یک کار جهادی را در همه عرصه های کاری بسیج رعایت کنیم، حتماً کارمان با موفقیت و توفیق الهی همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما در حوزه مسائل دفاعی و امنیتی، دشمن داریم. اما در داخل کشور دشمن نداریم، بلکه مخالفت با کارهای جهادی وجود دارد. کار جهادی باید با خلوص برای انقلاب اسلامی، تلاش و سخت کوشی و مبارزه با مخالفت ها و رفع موانع همراه باشد.

سرلشکر جعفری افزود: اگر مولفه های یک کار جهادی در روحیه بسیجیان وجود داشته باشد، توفیق الهی به همراه خواهد آمد.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: امروز ارزش جهاد علمی گاهی بیشتر از ارزش جهاد نظامی و کشته شدن است. همینطور در عرصه های اقتصادی باید جهاد صورت گیرد، چرا که دشمن بر روی این موضوع متمرکز شده است تا مردم ما را نسبت به عقاید و باورهای خود ناامید کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم همه مسئولین جمهوری اسلامی این نگاه و رویکردهای مقاومتی در عرصه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و مقابله با دشمن و مخالفت های سیستمی و روشی با کار جهادی را داشته باشند.

 

 

کد N1038997

وبگردی