آفتاب
با هدف تقویت همکاری‌های دو جانبه صورت گرفت؛

سفر ششمین هیات آمریکایی به قاهره ظرف دو هفته

سفر ششمین هیات آمریکایی به قاهره ظرف دو هفته

منابع امنیتی در فرودگاه قاهره اعلام کردند ششمین هیات نظامی آمریکا امروز (یکشنبه) وارد مصر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی، طبق گزارش دو منبع محلی و امنیتی در فرودگاه بین المللی قاهره، یک هیات آمریکایی به ریاست مدیر کمیته فرعی امور خارجه پارلمان آمریکا امروز وارد مصر شد.

این ششمین هیات آمریکایی است که در طول دو هفته اخیر و پس از سقوط هواپیمای روسی در صحرای سیناء در اواخر ماه گذشته میلادی وارد مصر شده‌ است.

طبق اعلام منابع مذکور این هیات در سفر خود به قاهره با تعدادی از مسئولان برجسته مصری به بررسی همکاری‌های دو کشور آخرین تحولات منطقه به ویژه در لیبی، سوریه و یمن و نیز مساله مبارزه با تروریسم پرداخت و مسائل نظامی دردیدارهای این هیات‌ها پررنگ‌ هستند.

از زمان سقوط هواپیمای روسی در صحرای سیناء در اواخر ماه اکتبر، هیات‌های متعدد نظامی آمریکا به قاهره سفر کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به سفر وزیر نیروی هوایی آمریکا به قاهره و دیدار وی با صدقی صبحی، وزیر دفاع مصر در شنبه گذشته اشاره کرد.

روابط مصر و آمریکا در سطح نظامی بسیار جدی است و واشنگتن در طول چند ماه گذشته چند فروند جنگنده در اختیار قاهره قرار داده است.

واشنگتن از زمان امضای توافقنامه صلح میان مصر و رژیم صهیونیستی در سال 1979، حدود 5 / 1 میلیارد دلار کمک‌های سالانه از جمله 3 / 1 میلیارد کمک نظامی به مصر کرده است.

طبق بیانیه صادره از سوی ریاست جمهوری مصر، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور با تاکید بر اهمیت روابط نظامی مصر آمریکا گفت: این روابط پایه اصلی روابط دو کشور در مقابله با چالش‌های مختلف است.

انتهای پیام

کد N1038956

وبگردی