آفتاب

استراتژی دریادار سابق انگلیس برای شکست داعش

استراتژی دریادار سابق انگلیس برای شکست داعش

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش انگلیس در توصیه ‌هایش برای از بین بردن گروه تروریستی داعش تاکید کرد که انگلیس باید به عملیات بمباران هوایی این گروه هوایی در سوریه بپیوندد و برای شکست دادن این گروه باید از سربازان بین المللی و محلی در عراق و سوریه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، دریادار لرد وست، فرمانده سابق نیروی دریایی انگلیس یک تهدید سه مرحله‌ای را در خصوص چگونگی شکست دادن گروه تروریستی داعش مطرح کرد.

وی در این تهدید خود نوشت: از آنجا که گروه داعش در عراق ضعیف‌تر است من توصیه می‌کنم که از سربازان بومی و بین المللی در این کشور برای شکست دادن داعش استفاده کرده بیش از آنکه وارد جنگ با این گروه در سوریه شویم. تاکنون کردها عملکرد خوبی در مقابله با داعش داشتند و توانستند پیشروی‌هایی به دست آوردند و حمله به پایگاه داعش در شهر موصل دور از دسترس نیست. تلاش‌های کردها درمیدان جنگ حیاتی خواهد بود.

دریادار لرد وست همچنین گفت: ما باید از گروه‌های شبه نظامی مخالف داعش در اطراف موصل استفاده کنیم. مهمتر از آن همچنین ما باید قبایل سنی محلی را متقاعد کنیم تا از حمایت از داعش دست بردارند. بدون حمایت آنها داعش همچنان مملو از نیرو است و آنها این قبایل را تحت تسلط دارند.

لرد وست ادامه داد: با وجود آنکه نیروهای ویژه باید نقشی کلیدی در مقابله با داعش داشته باشند اما سربازان عادی نیروی زمینی انگلیس باید از این جنگ خارج بمانند.

وی گفت: این حقیقت که داعش ظاهرا در حال منتقل کردن فرماندهانش از شهر رقه در سوریه به موصل در عراق است نشان می‌دهد که نیروی هوایی انگلیس و دیگر کشورها می‌توانند کمپین هوایی خود علیه داعش در عراق را تشدید کنند.

به گفته این مقام سابق نظامی انگلیس البته چالش داعش در سوریه پیچیده‌تر است و ما باید با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه مذاکره کنیم و از پرسنل نظامی وی نیز استفاده کنیم.

لرد وست همچنین خاطرنشان کرد که راه حل نظامی مقابله با داعش نیازمند مشارکت ایران و روسیه است.

وی گفت: اگرچه در این جنگ پتانسیل تلفات غیرنظامی بالا و نگران کننده است اما نباید این مساله بهانه‌ای برای اینکه ما داعش را از بین نبریم باشد. متاسفانه ما کمپین هوایی علیه داعش را به آمریکا، فرانسه و روسیه واگذار کرده‌ایم این به لحاظ نظامی بیهوده است که وقتی ما داعش را درعراق بمباران می‌کنیم این کار را در سوریه انجام ندهیم. دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس باید نقشی تعیین کننده در مذاکرات مربوط به سوریه در وین ایفا کند.

لرد وست در عین حال توصیه کرد: ما باید با کشورهایی نظیر عربستان و ترکیه که از داعش حمایت کردند و تولید نفت آن را وارد بازار سیاه کرده‌اند مقابله کنیم.

انتهای پیام

کد N1038940

وبگردی