آفتاب
در پی گروگانگیری در پایتخت مالی،

الجزایر مرزهای خود با مالی و لیبی را بست

الجزایر مرزهای خود با مالی و لیبی را بست

در پی گروگانگیری هتل "رادیسون" درپایتخت مالی و کشته شدن تعدادی از گردشگران خارجی، مقامات نظامی الجزایر ، بار دیگر مرزهای زمینی خود با کشورهای مالی و لیبی را بست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه "الخبر" چاپ الجزایر، مسئولان نظامی مستقر در مرزهای زمینی الجزایر مجددا تدابیر امنیتی را در طول مرزهای مشترک این کشور با مالی و لیبی افزایش داده و مرزهای این کشور را بستند.

الجزایر وضعیت مرزهای مشترک خود با مالی را از آوریل 2012 و مرزهای مشترکش با لیبی را از مه 2014 به حالت عادی درآورده بود.

این روزنامه به نقل از یک منبع امنیتی در نزدیکی مرز مالی نوشت: ستاد مشترک ارتش الجزایر دستوراتی مبنی بر آماده‌باش کامل برای مقابله با طرف دیگر مرز صادر کرده است.

طبق گزارش این روزنامه، احمد فاید صالح، رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر به فرماندهان مناطق نظامی سه، چهار و شش که مسئول حفظ امنیت مرزهای مشترک الجزایر با مالی، نیجر و لیبی هسنتد، دستور ارزیابی وضعیت امنیتی در مرزهای مذکور را صادر کرده است.

همزمان با استقرار نزدیک به 50 هزار نیروی نظامی در مرزهای مشترک با لیبی و مالی، فرماندهان نظامی تدابیر امنیتی را در مرزها تشدید کردند.

منبع مذکور افزود: تعداد خودروهای گشتی‌های ارتش در مرز مالی افزایش یافته و نیروهای ارتش، ژاندارم‌ها و پلیس در طول مرز و اطراف پایگاه‌های نفتی به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند. همچنین تدابیر امنیتی در اطراف مناطقی که احتمال یورش از سوی گروهک‌های تروریستی به آنها می‌رود از جمله اطراف فرودگاه‌ها و مناطق توریستی جنوب افزایش یافت.

انتهای پیام

کد N1038839

وبگردی