آفتاب

ارتش سوریه به نزدیکی مرزهای ترکیه رسید

ارتش سوریه به نزدیکی مرزهای ترکیه رسید

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در این کشور کنترل ارتفاعات استراتژیک "زاهیه" در حومه لاذقیه را که در مرز با ترکیه قرار دارد، در دست گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الدیار لبنان، ارتفاعات استراتژیک "زاهیه" که اکنون به کنترل ارتش سوریه درآمده است پایگاهی استراتژیک و حد فاصل بین مرزهای ترکیه از یک سو و شهر ربیعه، مرکز مهم افراد مسلح از سوی دیگر است.

ارتش سوریه در عملیات نظامی گسترده‌ای با کمک جنگنده‌های روسی کنترل این ارتفاعات و روستاها و تپه‌های مهم اطراف آن را در دست گرفت.

به گفته مسئولان نظامی سوری، در جریان این عملیات تعداد زیادی از افراد مسلح از پای درآمده و تعداد دیگری نیز به مرزهای ترکیه فرار کردند.

این مسئول تاکید کرد: با آزادسازی این ارتفاعات که در عملیاتی غافلگیرانه صورت گرفت مسیرهای امدادرسانی به افراد مسلح از شهر ربیعه قطع شد.

نیروهای نظام سوریه در ادامه عملیات گسترده خود همچنین حملاتی را از چندین محور به منطقه الجبل الاحمر در جبل الترکمان انجام دادند.

آن‌ها همچنین کنترل کوه‌های مهین در حومه جنوبی و شرقی حمص را در دست گرفته و 38 داعشی را در دیرالزور از پای درآوردند.

از سوی دیگر، به گفته منابع مخالفان مسلح سوری دو روستای ترکمان نشین "حرجله" و "دلحه" در شهر حلب را با حمایت هوایی آمریکا و ترکیه از داعش پس گرفتند.

طی این عملیات بیش از 70 داعشی کشته شدند.

انتهای پیام

کد N1038765

وبگردی