آفتاب
عضو خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

نهادهای دولتی حامی واقعی تولید نیستند

نهادهای دولتی حامی واقعی تولید نیستند

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سازمان‌ها و نهادهای دولتی تنها به فکر خود بوده و لاف حمایت از تولید می‌زنند.

ابراهیم دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با بیان اینکه صنعت کشور سال‌ها با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کند،‌ عنوان کرد: اینکه بگوییم 50 درصد واحدهای صنعتی استان تعطیل شده است یک نگاه خوش‌بینانه بوده، چراکه میزان تعطیلی واحدها بیشتر از این‌ حرف‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بسته حمایتی دولت فایده چندانی برای تولید نخواهد داشت، اظهار کرد: همانگونه که پرداخت یارانه و سایر مسائل تاثیری نداشت این بسته نیز فقط برای دو شرکت خودروساز دولتی مؤثر بوده و سایر واحدهای تولیدی از آن نفعی نخواهند برد.

دهقان با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه، کمک‌های نقدی و غیرنقدی دولت تنها به کالاهایی اختصاص می‌یابد که نفعی برای جامعه و تولید ندارد،‌ گفت: حل مشکلات از این طریق راهکار اصلی نبوده و ارائه کارت اعتباری نیز مشکلی از مشکلات صنعت و تولید را حل نخواهد کرد.

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت استان وام خرید خودرو و ارائه کارت اعتباری را گره‌گشای مسائل ندانست و تصریح کرد: شاید به صورت مقطعی در بین مردم شوری ایجاد شود، اما این درمان واقعی نبوده و تنها هیجان کاذب به بازار تزریق می‌کند.

وی در خصوص راهکار حل مشکلات صنعتی، افزود: باید عواملی که صنعت را دچار مشکل کرده است به طور دقیق بررسی گردد تا شاید مشکلات حل شود.

این عضو خانه صنعت، معدن و تجارت استان یکی از راه‌های نجات صنعت و تولید کشور را توجه به سرمایه‌گذاری خارجی دانست و عنوان کرد: اهمیت دادن به سرمایه‌گذاران خارجی یک اصل انکارناپذیر است، اما اینکه چگونه این سرمایه‌ها هدایت و بهره‌برداری شود بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه واردات کالاهای مصرفی به نفع تولید نیست، ادامه داد: واردات تجارت و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان راه‌حل کشورهای موفق است که ایران نیز برای رسیدن به پیشرفت باید در زمینه دانش فنی،‌ مدیریت و ... از سرمایه‌گذاران خارجی استفاده بهینه کند.

دهقان با تاکید بر اینکه مشکلات ایجاد شده توسط مدیران بخش دولتی و خصوصی باید به دست خود آنها حل شود، تصریح کرد: اگر مشکلات توسط خود افراد حل شود به سرعت به پاسخ رسیده و در سطح بالاتر نیز مشکلات حل خواهد شد.

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: مشکلات دیروز و امروز اقتصاد ناشی از عملکرد مدیران امروز و دیروز است و رنگ و لعاب آنها با هم فرقی ندارد.

انتهای پیام

کد N1038540

وبگردی