آفتاب

وزیر حمل و نقل لبنان: حریم هوایی کشور را نمی‌بندیم

وزیر حمل و نقل لبنان: حریم هوایی کشور را نمی‌بندیم

وزیر حمل و نقل عمومی لبنان اعلام کرد که این کشور حریم هوایی خود را به خاطر رزمایش‌های نظامی روسیه در دریای مدیترانه نخواهد بست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، غازی زعیتر، وزیر حمل و نقل عمومی لبنان تاکید کرد: ما هرگز حریم هوایی خود را به خاطر رزمایش‌های روسیه نخواهیم بست. توافق‌های بین المللی درباره پرواز هواپیماها در فرودگاه‌های مجاور منطقه‌ای که رزمایش‌ها در آن برگزار می‌شود وجود دارد و ما مسیرهایی را انتخاب کرده‌ایم که سلامتی خلبانها و مسافران را در فرودگاه بین المللی "رفیق حریری" تضمین کند.

وی گفت: ما حریم هوایی خود را نبسته‌ایم و هیچ کسی چنین چیزی را قبول نمی‌کند حتی روس‌ها از ما نخواسته‌اند که حریم هوایی خود را ببندیم. مسیر پروازها از خارج به لبنان و از لبنان به اروپا و برخی کشورها، در منطقه مشخصی ادامه خواهد داشت.

زعیتر درباره اینکه آیا هدف از رزمایش‌ها اجرای حملات در سوریه یا عراق یا عرسال لبنان است گفت: روس‌ها خواهان استفاده از آب‌های منطقه‌ای برای این مساله نشدند، هرچند که ما و تمامی جهان درباره از بین بردن تروریست‌ها چه در عرسال و چه در سوریه توافق کرده‌ایم ما علیه تروریسم و خواهان مقابله با تروریست‌ها هستیم. آخرین جنایت تروریست‌ها که در برج البراجنه در بیروت رخ داد برای مقابله با گروه‌های تروریستی کافی است.

منابع غیر رسمی پیش از این اعلام کرده بودند که پیام فوری از سوی یگان دریایی روسیه به طرف‌های ذی‌ربط در فرودگاه بیروت رسیده و در این پیام تاکید شده که روسیه درصدد برگزاری رزمایش‌های دریایی به مدت سه روز در دریای مدیترانه است و از لبنان خواسته که مسیر پرواز هواپیماهای خود را در منطقه‌ای که رزمایش‌ها در آن برگزار می‌شود، تغییر دهد.

منابع اعلام کرده بودند که لبنان درخواست روسیه را قبول کرده است.

انتهای پیام

کد N1038453

وبگردی