آفتاب
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین؛

آیا دوران ضد انگلیسی در «سرزمین نقره» به پایان می‌رسد

آیا دوران ضد انگلیسی در «سرزمین نقره» به پایان می‌رسد

آرژانتین امروز یکشنبه صحنه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است و روند تحولات پیش از برگزاری این رقابت ها حکایت از احتمال بالای شکست احزاب چپگرا دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق آخرین نظرسنجی های انجام شده «مائوریسیو ماسری» نامزد حزب راست میانه از «دانیل سیولی» نامزد حزب حاکم «جبهه برای پیروزی» پیشی گرفته و پیروزی احتمالی وی می تواند به منزله پایان دادن به یک دهه حاکمیت رهبران احزاب چپ بر آرژانتین باشد.  

در همین رابطه ساندی تلگراف با اشاره به این موضوع، شرایط موجود را نشانه ای از این امر دانسته که آرژانتینی ها می خواهند در انتخابات امروز به بیش از یک دهه دوران «ضد انگلیسی» در کشورشان پایان دهند.

اختلافات میان آرژانتین و انگلیس موضوعی قدیمی است و به جزایر مالویناس (فالکلند) بازمی گردد. هر چند در همه پرسی سال ۲۰۱۳ با توجه به اقدامات گسترده ای که لندن انجام داد مردم فالکلند به نفع انگلیس رای دادند اما با این وجود اختلافات دو کشور بر سر این جزایر همچنان ادامه دارد.

در این میان کشورهای آمریکای لاتین نیز که در سال های اخیر شاهد ظهور رهبران چپگرا و ضد سرمایه داری بودند از موضع آرژانتین در خصوص جزایر فالکلند حمایت می کنند و پایان یافتن عمر چپگراها در آرژانتین می تواند بر روابط این کشور با دیگر کشورهای آمریکای لاتین تاثیر منفی بگذارد.

در همین رابطه روز گذشته نیز اعلام شد که چنانچه پیش بینی های انجام شده به حقیقت بپیوندد، پیروزی ماسری می تواند به منزله پایانی برای تداوم مناسبات دوستانه با رهبران چپگرای کشورهایی مثل ونزوئلا، اکوادور و بولیوی باشد که در همراهی با «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور فعلی آرژانتین، صدای رسایی در انتقاد از نظام های کاپیتالیستی (سرمایه داری) و در راس آن آمریکا دارند.

ماسری قول مساعد داده که آرژانتین را در مسیر متفاوتی هدایت کند که این می تواند به معنای حمایت از سرمایه گذاران خارجی باشد.

کد N1038370

وبگردی