آفتاب

گزارش ایسنا از اختلافات بر سر یک مصوبه شورایی مجلس

گزارش ایسنا از اختلافات بر سر یک مصوبه شورایی مجلس

داستان جدایی شهر ری از تهران این روزها در حالی مجددا مطرح شده که فرماندار شهرستان ری نسبت به عدم اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تغییر نام شورای پایتخت به شورای شهر "تهران، ری و تجریش" اعتراض دارد.

هدایت‌الله جمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: باید سر در شورای شهر تهران تعویض شود و به شورای شهر تهران، ری و تجریش تغییر کند؛ برای وجود همبستگی میان این سه شهرستان باید به قانون پایبند باشیم.

وی افزود: امروز متاسفانه شورای شهر تهران به قانون‌پایبند نیست و این حرکاتشان می تواند منشاء اختلافات و دعواهای سیاسی باشد.

وی با اشاره به مخالفت رییس شورا با این موضوع، عنوان کرد: بارها به اعضای شورا توصیه کرده‌ام که به قانون احترام بگذارند و در راستای یکپارچه سازی تهران، ری و تجریش مصوبه مجلس را اجرایی کنند.

فرماندار ری ادامه داد: مقاومت برخی از اعضای شورای شهرهیچ محمل قانونی و اخلاقی ندارد و عنوان می‌کنند به اسم پایتخت نمی‌توان اسمی اضافه کرد حال آنکه شهر ری در دورانی پایتخت تهران بوده است. دوران طلایی که افتخار تهران نیز محسوب می شود. امروز مردم تهران از همبستگی و قرارگیری در کنار مردم ری استقبال می کنند.

وی با اشاره به مخالفت ریاست شورا و برخی دیگر از اعضا گفت: اکثر اعضای شورای شهر تهران با این تغییر نام موافق هستند این در حالی است که وزیر کشور و استاندار تهران نیز بر اجرای این مصوبه تاکید کرده‌اند و قطعا این مقاومت غیرقانونی و می تواند منشاء اختلاف باشد.

مدعیان تغییرنام شورا مصوبه مجلس را به درستی مطالعه نکرده اند

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به انتقاد فرماندار شهر ری گفت: مصوبه مجلس شورای اسلامی را دقیق مطالعه کنند هر چه قانون گفته است انجام می دهیم و این موضوع را در حضور استاندار تهران به فرماندار ری توضیح داده‌ام و آقای استاندار هم سکوت کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی اعضای شورا نیز به این عدم تغییر نام معترض هستند گفت: اعضایی که چنین اعتراضی دارند نیز این مصوبه را به درستی نخوانده اند؛ در این مصوبه نوشته شده که در سه شهر تهران، ری و تجریش یک شورا تشکیل می شود اما بیان نشده که یک اسم داشته باشد.

چمران ادامه داد: منظور از ری در مصوبه مجلس منطقه 20 تهران بوده است؛ شهر ری وسعت بسیاری دارد و تجریش هم خیلی کوچک است مثلا نیاوران جزء تجریش نیست و مثلا در سفرهای خارجی اعضای شورا می خواهند عنوان کنند از تهران، ری و تجریش آمده ایم؛ چه کسی این حرف را می پذیرد؟

وی در پاسخ به این سوال که اعضای فعلی شورا، رأی مردم ری و شمیرانات را نیز کسب کرده‌اند و وارد شورا شده‌اند، گفت: مردم تجریش شهروندان منطقه‌ای از پایتخت هستند، با این استدلال، چرا نام محله‌های ونک، دولاب و سایر محله ها در عنوان شورا بیان نشود؟ چرا که مجموع این مناطق تهران را تشکیل می‌دهند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در قانون، تغییر نام عنوان نشده است بنده هم قانونی و کتبی پاسخ همه افراد را داده ام و هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ام.

انتهای پیام

کد N1038277

وبگردی