آفتاب

قائم مقام دبیر شورای نگهبان: آسیب شناسی باید یکی از اهداف وکلا باشد

قائم مقام دبیر شورای نگهبان: آسیب شناسی باید یکی از اهداف وکلا باشد

علیزاده گفت: یکی از کارهایی که وکلا باید انجام دهند آسیب‌شناسی است که باید جزو هدف‌شان نیز محسوب شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا علیزاده، قائم مقام دبیر شورای نگهبان با حضور در دومین مجمع حقوقدانان وکلای نیکوکار که روز شنبه در کمیته امام خمینی (ره) برگزار شد گفت:‌ از جمله کارهای مهمی که امام خمینی(ره) از زمان حیات خود انجام دادند ایجاد کمیته امداد امام خمینی (ره) بود. کمیته امداد امام خمینی(ره) از اوایل انقلاب تاکنون در مناطق محروم از نظر مالی و معنوی کمک‌های شایانی کرده‌اند. هم‌چنین رهبر معظم انقلاب نسبت به مشارکت مردمی تاکید ویژه‌ای داشتند.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان با بیان این که همه نیازمندان نیازمند مسائل مادی نیستند، گفت:‌ حتی گاهی برخی از نیازمندی‌ها مربوط به مسائل مشاوره‌یی نیز هست که این مشاوره هم می‌تواند دارای بعد روانی و هم بعد حقوقی باشد. در واقع اغلب مردم جامعه ما به مشاوره حقوقی نیازمند هستند. لذا کمک حقوقی به مردم بسیار حائز اهمیت است و کاری که شما انجام می‌دهید بسیار با ارزش است.

علیزاده گفت:‌ شما عزیزان باید به گونه‌ای به خانواده‌ها آموزش دهید که قبل از گرفتاری با شما صحبت کرده و از شما خدمات دریافت کنند. در واقع مشاور بودن نیازمند به صفاتی است که از جمله آن امانت‌داری است.

او خاطرنشان کرد: در کار حقوقی نباید عجله کرد. در واقع در مملکت ما یکی از مشاغلی که خیلی اعتبار ندارد و باید تلاش کنیم که اعتبار لازم را به دست بیاورد شغل وکالت است؛ لذا یکی از کارهای وکلا باید آسیب‌شناسی باشد.

انتهای پیام

کد N1037908

وبگردی