آفتاب

کره شمالی قطعنامه حقوق بشر سازمان ملل را محصول سیاست خصمانه آمریکا خواند

کره شمالی قطعنامه حقوق بشر سازمان ملل را محصول سیاست خصمانه آمریکا خواند

کره شمالی امروز(شنبه) قطعنامه سازمان ملل درباره نقض‌ حقوق بشر در این کشور را به عنوان محصولی از سیاست خصمانه آمریکا با هدف سرنگونی دولت سوسیالیست پیونگ‌یانگ، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از کمیته‌های مجمع عمومی سازمان ملل روز پنج‌شنبه به اتفاق آرا قطنامه‌ای را تصویب کرد که در آن نقض‌های نظام‌مند، گسترده و شدید حقوق بشر در کره شمالی را محکوم می‌کند.

این کمیته مجمع عمومی سازمان ملل برای دومین سال متوالی شورای امنیت را ترغیب می‌کند تا مساله ارجاع کره شمالی به دادگاه کیفری بین‌المللی به خاطر جنایت علیه بشریت را مد نظر قرار دهد؛ اقدامی که به احتمال زیاد از سوی چین، نزدیک‌ترین متحد کره شمالی در شورای امنیت وتو خواهد شد.

یکی از سخنگویان وزارت امورخارجه کره شمالی گفت: ما قاطعانه این قطعنامه حقوق بشر را که توضیح آشکاری از سیاست خصمانه آمریکا نسبت به کره شمالی، نمونه معمولی از سیاسی کردن مساله حقوق بشر و یک سند تحریک‌آمیز جدی با انگیزه سیاسی است، رد می‌کنیم.

وی افزود: این اقدام پوچی کمپین حقوق بشر نیروهای متخاصم ازجمله آمریکا را که قصد دارد سیستم اجتماعی در کره شمالی را براندازد، ثابت می‌کند.

این سخنگو تاکید کرد: ناآرامی‌ها و خونریزی‌های کنونی در خاورمیانه به این خاطر است که کشورهای این منطقه در دفع مداخله‌های خارجی به بهانه حقوق بشر و دموکراسی ناکام بوده‌اند. وضعیت‌ بسیار بد و تاسف‌بار در مناطق مختلف جهان به طور آشکار ثابت می‌کنند که حقوق بشر دقیقا به معنای استقلال و تمامیت ارضی است و کره شمالی حق دارد به هرگونه توطئه برای سرنگونی سیستم سوسیالیست در این کشور با موضعی سخت و جدی واکنش نشان دهد.

وی افزود: حال که سازمان ملل با دخل وتصرف آمریکا و غرب به صحنه تئاتری برای تهمت زدن به کره شمالی تبدیل شده، پیونگ‌یانگ نیز دست به اقدامات مشابهی خواهد زد.

انتهای پیام

کد N1037845

وبگردی