آفتاب

پاسخ خباز به اینکه چرا از کاندیداتوری مجلس گذشت و استاندار سمنان شد

پاسخ خباز به اینکه چرا از کاندیداتوری مجلس گذشت و استاندار سمنان شد

خانه ملت: استاندار سمنان با بیان اینکه اولین وظیفه نماینده حاکمیت ایجاد امنیت است تاکید کرد: انتخابات سال 94 بدون هیچ شائبه ای در این استان برگزار خواهد شد چنانچه اشتباهی رخ دهد عمدی نخواهد بود و از مردم عذرخواهی خواهم کرد.

محمدرضا خباز  با اشاره به اینکه قصد داشت در انتخابات مجلس دهم حضور پیدا کند در خصوص تغییر مسیر سیاسی خود گفت: قصد داشتم از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات سال 94 مجلس شورای اسلامی اعلام کاندیداتوری کنم برای این کار نیز ستادی تشکیل و نیروهای خود را نیز شناسایی کرده بودم اما دوستان دولت به این نتیجه رسیدند که باید به استان سمنان بروم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به مجلس بیش از کار اجرایی علاقه دارد،اظهار داشت: علاقه شخصی بنده به مجلس و کار تقنینی است اما وقتی خرد جمعی تصمیمی می گیرد باید علاقه شخصی را کنار گذاشت و تابع خرد جمعی بود. بنابراین نمایندگی مجدد در قوه مقننه را رها و برای استانداری به سمنان رفتم.

خباز علت تغییر استانداری سمنان را بدون دلیل عنوان کرد و توضیح داد: از نگاه بنده علت خاصی برای تغییر استاندار سمنان وجود نداشت اما مجموعه دولت خواهان تغییر استاندار در این استان بود.

خودسرها به چیزی اعتقاد ندارند

وی با اشاره به رفتارهای خودسرانه در برخی استان ها و بر هم زدن برنامه هایی که مجوز دارند، به غائله قم اشاره کرد و گفت: بعد از حرکت زشت و ناپسندی که گروه های خودسر با رئیس مجلس کردند آن هم در حرم حضرت معصومه(س) مشخص شد آنها به هیچ چیز اعتقاد ندارد و باید راهکارهای برای مقابله با این رفتارها اتخاذ کرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه چنین رفتارهایی را محکوم می کند، تاکید کرد: اولین وظیفه حاکمیت ایجاد امنیت است و استاندار به عنوان نماینده حکمیت وظیفه ایجاد امنیت برای همه اقشار را بر عهده دارد. به این گروه ها توصیه می کنم اگر حرفی دارد از رسانه ها اعلام کنند چرا که در کشور و نظام ما آزادی بیان و عقیده وجود دارد و نباید دست به کارهای خودسرانه زد.

نظام رفتار خودسرانه را نمی پذیرد

خباز ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی حرکت هایی خودسرانه و به اصطلاح کلاه شاپویی قابل قبول نیست. خوشبختانه دولت متوجه این حرکت ها شده است و با تغییر مدیران برخی استان ها این پیام را به مسئولان استانی مخابره کرده است که نباید در این حرکت ها دست داشته باشند بلکه موظف به تامین امنیت مردم هستند.

معاون سابق امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور ایران عنوان کرد: وقتی برنامه ای از نظام مجوز گرفته است باید امنیت آن برقرار شود این درست نیست برخی به هر بهانه ای چنین مراسم مجوز داری را برهم بزنند.

27213

کد N1037695

وبگردی