آفتاب

64 مورد جرم مبتنی بر نفرت در اسکاتلند از زمان حملات پاریس

64 مورد جرم مبتنی بر نفرت در اسکاتلند از زمان حملات پاریس

پلیس اسکاتلند اعلام کرد که از زمان وقوع حملات تروریستی پاریس 64 جرم ناشی از نفرت در اسکاتلند گزارش شده که دست‌کم سه مورد از آنها واکنش مستقیم به این حملات بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یان لیوینگ استون، جانشین رئیس پلیس اسکاتلند در بیانیه‌ای گفت: متاسفانه باید اعلام کنیم که از زمان حوادث غمبار جمعه گذشته در فرانسه 64 مورد جرم مبتنی بر نفرت با انگیزه نژادی به پلیس اسکاتلند گزارش شد.

وی پس از نشستی با رهبران مذهبی مسلمانان در مسجد مرکزی گلاسکو اظهار کرد: هرچند ما نمی‌توانیم دقیقا بگوییم چه تعداد از این جرایم با انگیزه حوادث پاریس انجام شده‌اند اما این 64 جرم بسیار زیاد بوده و هیچ سنخیتی با سنت کثرت فرهنگی در اسکاتلند ندارند.

وی ادامه داد: از جمله حوادث رخداده حمله به صاحب یک فروشگاه، آتش گشودن عمدی به روی یک مرکز فرهنگی اسلامی و جرایم اینترنتی علیه حمزه یوسف یکی از وزرای دولت منطقه‌ای اسکاتلند بوده‌اند.

این مقام اسکاتلند اظهار نکرد که چه تعداد از این جرایم صرفاً اسلام‌ستیزانه بوده‌اند اما گفت که 40 مورد از آنها حل و فصل شده‌اند و مطمئناً بازداشت‌های بیشتری در ارتباط با آنها انجام خواهد شد.

جدیدترین آمار سالانه مربوط به جرائم اسلام‌ستیزانه در اسکاتلند حاکی از 71 مورد اتهام در یک دوره 12 ماهه بوده است.

پلیس اسکاتلند روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: سه مورد حادثه در ارتباط با رخدادهای پاریس در این منطقه رخ داده و پنج نفر نیز دستگیر شدند.

انتهای پیام

کد N1037638

وبگردی