آفتاب

تاکید آمریکا و ژاپن بر "غیرقانونی" بودن شهرک‌سازی‌ها

تاکید آمریکا و ژاپن بر "غیرقانونی" بودن شهرک‌سازی‌ها

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که واشنگتن با احداث واحدهای مسکونی جدید در قدس شرقی و کرانه باختری مخالف است. دولت ژاپن نیز احداث صدها واحد مسکونی جدید در قدس شرقی را محکوم و آن‌ را نقض قوانین بین المللی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی گفت: ما با احداث واحدهای مسکونی جدید در قدس شرقی و کرانه باختری مخالفیم. سیاست شهرک‌سازی اسرائیل "غیرقانونی" است و نتایج عکس بر روند صلح دارد.

وی گفت: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرده که طرف فلسطینی و اسرائیلی باید پایبندی واقعی خود را در قبال راهکار دوکشوری ثابت کنند. چنین اقدامات تحریک‌آمیزی پیامدهای منفی دارد که از جمله این پیامدها افزایش تنش و درگیری‌ها و انزوای اسرائیل در عرصه بین‌الملل است.

کربی گفت: افزایش خشونت نه تنها خطری برای صلح و ثبات است، بلکه بر توانایی رسیدن به توافق بر سر راهکار دو کشوری نیز تاثیر دارد. جان کری، وزیر خارجه آمریکا همچنان نسبت به ادامه خشونت‌ها نگران است.

اخیراً روزنامه‌های عبری زبان از تصویب طرح احداث 454 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی خبر دادند. از آغاز انتفاضه قدس درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی رخ داده است و هر روز بر موج درگیری‌ها افزوده می‌شود. تاکنون ده‌ها فلسطینی طی انتفاضه قدس شهید و چندین صهیونیست کشته شده‌اند.

دولت ژاپن نیز تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت 454 واحد مسکونی برای صهیونیست ها در قدس شرقی را محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رسانه های عبری زبان ضمن اشاره به این مطلب، تاکید کردند: احداث 454 واحد مسکونی در چارچوب طرح ساخت 1500 واحد مسکونی برای اسرائیلی‌ها صورت می‌گیرد.

ژاپن ضمن ابراز نگرانی نسبت به این تصمیم، تاکید کرد که فعالیت‌های شهرک‌سازی به مثابه نقض قوانین بین المللی است.

مقامات توکیو بار دیگر از رژیم صهیونیستی خواستند تا به شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی پایان دهد و دست از هرگونه اقدامات یک‌جانبه بردارد.

انتهای پیام

کد N1037473

وبگردی