آفتاب

مخالفت لیتوانی و استونی در همکاری با روسیه علیه داعش

مخالفت لیتوانی و استونی در همکاری با روسیه علیه داعش

در حالیکه فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در نظر دارد ائتلافی را برای مقابله با داعش سازماندهی کند، دست کم دو عضو ناتو مخالف حضور روسیه در این ائتلاف هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری بلومبرگ، روسای جمهوری لیتوانی و استونی که در گذشته تحت پرچم اتحاد جماهیر شوروی قرار داشتند و اکنون عضو ناتو و اتحادیه اروپا هستند، اعلام کردند که مخالف هرگونه اتحاد با روسیه برای مقابله با داعش هستند. این دو کشور که مرز مشترک با روسیه دارند، منتقد دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و مداخلات نظامی این کشور در اوکراین و گرجستان هستند.

دالیا گریبائوسکایت، رئیس جمهوری لیتوانی پس از دیدار با همتایان لتونی و استونی خود در شهر پالانگا در این باره گفت: لیتوانی نمی‌خواهد در یک ائتلاف جدید به همراه روسیه شرکت کند.

وی ادامه داد: روسیه هنوز سرزمین کشور دیگری را اشغال کرده و در دو کشور اوکراین و گرجستان مداخله نظامی داشته است.

همچنین توماس هندریک ایلوس، رئیس جمهوری استونی با حمایت از اظهارات همتای لیتوانی‌اش گفت: ما هرگونه ائتلافی که ممکن است با حضور یک کشور متخاصم باشد به طور جدی بررسی می‌کنیم.

فرانسه به دنبال تشویق شرکای اروپایی‌اش برای افزایش اقدامات امنیتی و اطلاعاتی در این قاره است.

هم چنین اولاند قرار است با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن و پوتین در مسکو هفته آینده دیدار و گفت‌وگو کند. این سه کشور به دنبال افزایش حملات علیه داعش هستند.

انتهای پیام

کد N1037381

وبگردی