آفتاب

بازداشت یک مقام برجسته جنبش فتح در ترکیه/فتح محکوم کرد

بازداشت یک مقام برجسته جنبش فتح در ترکیه/فتح محکوم کرد

نیروهای امنیتی ترکیه یک عضو کمیته مرکزی جنبش فتح را در فرودگاه استانبول بازداشت کردند و سپس وی را به امان فرستادند. جنبش فتح نیز در بیانیه‌ای این اقدام ترکیه را محکوم کرده و آن را موضع سیاسی نسبت به جنبش فتح و نظام فلسطین به صورت کلی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیروهای امنیتی ترکیه توفیق طیراوی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح را در فرودگاه استانبول بازداشت کردند. طیراوی از امان بنا به دعوت رسمی "جمعیت یاری فلسطین" در ترکیه به استانبول آمده بود که پس از پنج ساعت بازداشت به پایتخت اردن بازگردانده شد.

جنبش فتح در بیانیه‌ای بازداشت طیراوی را محکوم نمود و این تصمیم ترکیه را "موضعی سیاسی نسبت به این جنبش و به صورت کلی نظام فلسطین" خواند.

در این بیانیه آمده است که ترکیه عبور مسئولان حماس و همچنین مسئولان رژیم صهیونیستی را تسهیل می‌بخشد، اما به بدی از رهبران جنبش فتح استقبال می‌کند و این مساله نشانگر ایستادگی ترکیه در کنار برخی گروه‌های فلسطینی است.

در همین حال، سلطان ابو العینین، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در مصاحبه با شبکه المیادین اعلام کرد که این تصمیم غافلگیر کننده بود، به ویژه اینکه جنبش فتح آنکارا را "دوست مردم فلسطین" به شمار می‌آورد.

ابو العینین گفت که این گام ترکیه برای جنبش فتح تردیدی را نسبت به حمایت آنکارا از یک طرف در مقابل طرف دیگر به وجود می‌آورد که این مساله به اختلافات فلسطینی‌ها دامن می‌زند.

انتهای پیام

کد N1037380

وبگردی