آفتاب
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

نباید نام رجال دین و خیر فراموش شود

نباید نام رجال دین و خیر فراموش شود

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در پیامی به همایش گرامیداشت چهلمین سالروز درگذشت آیت‌الله بهبهانی گفت: نباید نام رجال دین، خیر و اصلاح، هدایت و ارشاد و خادمان بشریّت، فراموش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خوزستان، در پیام این مرجع تقلید آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلی‌الله علیه وآله: مَن أکرَمَ عالِماً فَقَد أکرَمَنی وَ مَن أکرَمَنی فَقَد أکرَمَ الله

السلام علیکم و رحمة ‌الله

با عرض ادب و احترام و تقدیر و تجلیل از این اجتماع نورانی و معرفت‌بخش که به پاس قدردانی از یک عالم بزرگ دینی تشکیل شده است و سنّت حسنه احترام به خدمتگزاران دین حنیف و شریعت مبین و مکتب نورانی اهل‌البیت(ع) در این جلسه مقدّس اجرا می‌گردد، تعظیم از بزرگانی که عمر پر برکت خود را در راه احیاء مبانی بلند تشیّع و دفاع از کیان با عظمت امامت و ولایت سپری کرده و نام خود را در این راه با شرافت جاودانی نمودند، هنیئاً لهم هذه النعمة الکبری.

تقدیر از فقهاء و نخبگان عالم انسانیّت و یاد و تذکّر سیره و رفتار آنان و الگو و اسوه قرار دادن ایشان، سیره‌ای است قرآنی و برنامه‌ای است وحیانی.

نباید نام رجال دین و خیر و اصلاح و هدایت و ارشاد و خادمان بشریّت، فراموش شود. باید همواره از آن‌ها، همه درس بگیرند و در مکتب تربیت آن‌ها آموزش ببیند. در کل، این صنف از اصناف بشر با تفاوت درجات و مراتبی که دارند همه، سابقه و پرونده انسان و انسانیّت می‌باشند.

یکی از بزرگانی که باید حیات و سیره‌ ایشان، تلاششان در احیاء دین و امر به معروف و نهی از منکر و تربیت طلاب و فضلاء به دست ایشان، مورد توجه و درس‌آموزی همگان قرار گیرد، مرحوم آیت‌الله آقای حاج سید میر علی بهبهانی قدس سره است.

ایشان عالم بزرگواری بودند که در احیاء امر اهل‌البیت(ع)، ترویج و نشر معارف دین، اقامه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و تربیت طلاب و فضلای متقی و پرهیزکار تلاش و مجاهدت‌های بسیاری کردند و همین خدمات گسترده ایشان بود که نام و یاد ایشان را در قلب و ذهن مردم ولایی و شریف خوزستان زنده نگهداشته است.

بزرگداشت مثل ایشان، بزرگداشت علم، بزرگداشت فقه، بزرگداشت اخلاق و ادب و بالاخره بزرگداشت مذهب است، أغدق الله علی روحه من سحائب رحمته و اعلی درجته فی درجات العلماء الذین مدادهم افضل من دماء الشهداء.

صفر المظفر۱۴۳۷ه.ق

لطف‌الله صافی»

انتهای پیام

کد N1037264

وبگردی