آفتاب

فرانسه از شرکت 138 تن از رهبران جهان در کنفرانس آب‌وهوا در پاریس خبر داد

فرانسه از شرکت 138 تن از رهبران جهان در کنفرانس آب‌وهوا در پاریس خبر داد

دولت فرانسه اعلام کرد، تاکنون مجموعا 138 تن از سران دولت‌ها و کشورها قرار است در نشست آب‌وهوا که از 30 نوامبر در شهر بحران‌زده پاریس آغاز می‌شود، شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خوان کارلوس وارلا، رئیس جمهور پاناما جدیدترین رهبری است که تایید کرده در مراسم افتتاحیه این اجلاس که در آن رهبرانی نظیر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین، نارندرا مودی، نخست وزیر هند و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حضور پیدا می‌کنند، شرکت خواهد کرد.

این نشست تقریبا دو هفته بعد از وقوع حملات تروریستی هماهنگ در شهر پاریس که کشته شدن 130 تن را در پی داشت، آغاز خواهد شد.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد، از زمان وقوع حملات روز جمعه گذشته در شهر پاریس تاکنون هیچ یک از رهبرانی که قرار بود در این اجلاس شرکت کنند، شرکت خود را لغو نکرده‌اند.

این دفتر همچنین اظهار کرد، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه به رغم داشتن برنامه کاری شلوغ چه در داخل و چه در خارج از این کشور به دنبال حوادث روز جمعه حضور تمام و کمالی در این کنفرانس خواهد داشت.

در این کنفرانس نزدیک به 40 هزار نماینده، خبرنگار، ناظر و دست اندر کار حضور پیدا می‌کنند.

دولت فرانسه همچنین اعلام کرد به دلیل نگرانی‌های امنیتی دو تجمع گسترده را که یکی قرار بود در زمان برگزاری اجلاس آب ‌وهوا و دیگری بعد از خاتمه آن در شهر پاریس برگزار شوند، لغو کرده است.

هدف اصلی برگزاری این کنفرانس بررسی مساله مهار میانگین افزایش دمای جهانی تا میزان دو درجه سلسیوس است.

انتهای پیام

کد N1037178

وبگردی