آفتاب

درمان امیدوار کننده سرطان با ژل زیستی

درمان امیدوار کننده سرطان با ژل زیستی

ابداع نوعی ژل زیستی دریچه تازه ای به درمان هر چه سریعتر انواع سرطان گشوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، استفاده از سلولهای T برای مقابله با سرطان به نام تکنیک ایمن درمانی شناخته شده است. در بررسی های آزمایشگاهی مشخص شده که این روش، نتایج امیدوارکننده ای در درمان سرطان به همراه دارد. با این حال محدودیتی نیز وجود دارد و آن اینکه این دسته از سلولها فاقد توان لازم و چشمگیر برای انجام این کار (به تنهایی) هستند و این بدان معناست که باید پس از انجام اصلاحاتی در آنها دوباره وارد جریان خون شده تا تأثیرگذاری مورد نظر را داشته باند.

اکنون محققان شیوه ای نوین ارایه کرده اند که طی آن ژل زیستی مخصوصی را با انبوهی از سلولهای T پر کرده و آن را مستقیما به تومور سرطانی تزریق می کنند. بدین ترتیب فرآیند ایمنی درمانی با راحتی و ضریب دقت بیشتری انجام می شود.

سرطان یکی از مرگ آورترین بیماریهاست که انواع مختلف آن در سراسر جهان قربانی می گیرد اما در سالهای اخیر و به لطف پیشرفتهای صورت گرفته در علم پزشکی این بیماری به تدریج تحت کنترل محققان قرار می گیرد.

در نوعی درمان سلولی که به نام ACT شناخته شده است سلولهای T بدن آموزش می بینند که به مقابله با سلولهای سرطانی بپردازند. این روش نتایج دلگرم کننده ای در درمان برخی از انواع سرطان های سخت نظیر لوکمی و غدد لنفاوی به همراه داشته است. اما طولانی مدت بودن این روش همواره به عنوان نقطه ضعف آن به چشم می آمده است.

اکنون و با استفاده از ژل زیستی تولید شده توسط دانشمندان مرکز تحقیقاتی بیمارستان دانشگاه مونترال کانادا این فرآیند تنها به چند روز محدود شده است.

کد N1037157

وبگردی