آفتاب
در حمایت از قطعنامه ضد داعش شورای امنیت؛

کامرون: جهان علیه "فرقه شیطانی داعش" متحد شده است

کامرون: جهان علیه "فرقه شیطانی داعش" متحد شده است

نخست وزیر انگلیس گفت،‌ رای سازمان ملل در حمایت از اقدام علیه داعش نشاندهنده اتحاد جهانی در مقابل این "فرقه شیطانی مرگ" است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه به کشورها این اجازه را داد تا تمامی اقدامات لازم را برای مقابله با داعش و درست یک هفته پس از حملات تروریستی در پاریس با 130 کشته انجام دهند.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: جهان در مقابل داعش متحد شده است. جامعه بین‌الملل در کنار یکدیگر ایستاده و می‌خواهد با این شیطان مقابله کند که جان مردم و تمامی مذاهب را در سراسر جهان تهدید می‌کند.

وی در ادامه این بیانیه آورده است: شورای امنیت سازمان ملل متفق القول از اقدام علیه این فرقه شیطانی مرگ در عراق و سوریه حمایت کرد. رای روز جمعه نشان داد که هیچ شکی در حمایت بین‌المللی از اقدام علیه داعش وجود ندارد.

انگلیس بخشی از حملات هوایی علیه مواضع داعش در عراق است و دولت لندن به دنبال این است تا رای پارلمان را برای انجام این حملات در سوریه نیز بگیرد؛ اگرچه جرمی کوربین،‌ رهبر حزب کارگر انگلیس مخالف این حمله در سوریه است.

کامرون در ادامه گفته است:‌ انگلیس به حمایت از متحدانش در مقابله با داعش در سوریه می‌پردازد و ما تلاش خود را برای گرفتن رای مثبت از پارلمان برای حضور انگلیس در جنگ علیه داعش در سوریه به کار می‌گیرم. ما نمی‌توانیم تمام مسئولیت‌ها را بر دوش دیگر کشورها بیندازیم و انتظار داشته باشیم تا آنها از کشورمان محافظت کنند.

انتهای پیام

کد N1037121

وبگردی