آفتاب

لبنان مسیر پروازهای فرودگاه بیروت را به دلیل رزمایش‌های روسیه تغییر داد

لبنان مسیر پروازهای فرودگاه بیروت را به دلیل رزمایش‌های روسیه تغییر داد

لبنان درخواست روسیه برای تغییر مسیر پرواز هواپیماها از فرودگاه بیروت را که به دلیل رزمایش‌های دریایی مسکو در دریای مدیترانه مطرح شده، قبول کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، روسیه از لبنان خواسته بود تا پرواز هواپیماهای این کشور از فرودگاه بین المللی رفیق حریری در بیروت به سمت غرب و بر فراز منطقه مشخصی از دریای مدیترانه را به دلیل رزمایش‌های دریایی روسیه تا پایان رزمایش متوقف کند.

رزمایش های دریایی روسیه از امروز (شنبه)، آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

به گفته منابع لبنانی، غازی زعیتر، وزیر حمل و نقل عمومی لبنان مسیر برخی پروازهای ویژه به سمت اروپا را بنا به درخواست روسیه تغییر داده است.

به گفته این منابع، مقامات لبنان تغییرات گسترده‌ای در مسیر پروازهای فرودگاه رفیق حریری در بیروت ایجاد کرده‌اند. تصمیم لبنان پس از نشست مسئولان حمل و نقل این کشور و تماس با هیئت‌های بین المللی اتخاذ شد.

زعیتر ابتدا درخواست روسیه را برای تغیر خطوط پروازها رد و تاکید کرده بود که این مسئله بر روند حمل و نقل هوایی تاثیر منفی می‌گذارد.

از سوی دیگر منبعی در وزارت خارجه لبنان به خبرگزاری فرانسه گفت که لبنان هیچ درخواست رسمی در این باره از مسکو دریافت نکرده است اما ناظران پرواز پیامی را در این باره از روسیه دریافت کرده‌اند.

شرکت‌های هواپیمایی بین المللی که هواپیماهایشان از بیروت به سمت اروپا پرواز می‌کند از گذرگاه هوایی بین قبرص و ساحل سوریه استفاده می‌کنند؛ جایی که قرار است رزمایش‌های روسیه در آنجا برگزار شود.

انتهای پیام

کد N1036859

وبگردی