آفتاب
به طول یک کیلومتر؛

بزرگ‌ترین میز مطالعه کشور در شهرستان نیشابور برپا شد

بزرگ‌ترین میز مطالعه کشور در شهرستان نیشابور برپا شد

نیشابور-بزرگترین میز مطالعه کشور به طول یک کیلومتر به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و باهدف ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستان نیشابور برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئولان فرهنگی شهرستان نیشابور در اقدامی مبتکرانه باهدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی طولانی‌ترین میز مطالعه کشور و به طول یک کیلومتر در این شهرستان برپا کردند.

این میز مطالعه که از مقابل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تا مسجد جامع این شهرستان برپاشده است بسیاری از شهروندان را برای همراهی با یار مهربان دعوت کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور در حاشیه برپایی این مراسم هدف از برپایی این میز را ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی بین مردم شهر نیشابور و ورود کتاب در منازل و افزایش سرانه مطالعه عنوان کرد.

عباس کرخی اظهار داشت: این طرح در راستای فرهنگ‌سازی کتاب‌خوانی پیشنهاد داده شد و ما  امیدواریم در کتاب رکوردهای گینس با عنوان بزرگ‌ترین میز مطالعه ثبت شود.

وی اظهار کرد: بزرگ‌ترین میز مطالعه کشور به طول یک کیلومتر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان نماد فرهنگی عصر حاضر تا مسجد جامع این شهرستان به‌عنوان نماد فرهنگی کهن نیشابور برپاشده است.

وی اظهار کرد: طرح نخست پیشنهادشده برای برپایی این میز در ابتدا از محل باغ امین اسلامی تا فرهنگ‌سرای وکیلی در نظر گرفته‌شده بود که به دلیل برخی از ملاحظات این طرح از محل ارشاد اسلامی تا مسجد جامع به اجرا درآمد.

کرخی یادآور شد: شهرستان نیشابور یکی از نامزدهای پایتخت کتاب در سال ۹۴ است و لذا برنامه‌های فرهنگی اندیشیده شده در این اداره در راستای تحقق و شایستگی این مقام است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی  شهرستان نیشابور با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهرستان بیان کرد: با وجود اینکه با حمله مغول ها به نیشابور کتابخانه ها، مدارس و مراکز فرهنگی مورد تخریب واقع شدند اما این شهر در طی دوران گذشته توانست تا جایگاه و پیشینه فرهنگی خود را باز یافته و در عصر حاضر نیز به عنوان پایتخت فرهنگی کتاب ایران مطرح شود.

وی ادامه داد: بنا بر فرمایش شهید مطهری شهر نیشابور یکی از پایگاه های گسترش فرهنگ اسلامی در جهان بوده است

 

 

 

کد N1036836

وبگردی