آفتاب
تصویب قطع‌نامه ضد ایرانی در سازمان ملل

سفیر ایران: قطع‌نامه ضد ایرانی برداشت گزینشی و سیاسی از واقعیات است

سفیر ایران: قطع‌نامه ضد ایرانی برداشت گزینشی و سیاسی از واقعیات است

نماینده ایران در سازمان ملل با انتقاد از قطع‌نامه ضد ایرانی کمیته حقوق بشر گفت: این قطع‌نامه یک گونه برداشت گزینشی و سیاسی از واقعیات است که تنها نشان‌دهنده گمانه‌زنی‌های بی‌پایه و اساس و ترویج ایران‌هراسی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از رویترز، کمیته حقوق بشر سازمان با تصویب قطع‌نامه‌ای ضد ایرانی، کشورمان را به سرکوب فعالان، روزنامه نگاران و مخالفانش و نیز افزایش استفاده از حکم اعدام متهم کرده است.

غلامحسین دهقانی دهقانی، سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل در مورد کانادا که پیشنهاد‌ دهنده این طرح بوده است نیز تاکید کرد که کانادا به سختی در حال ادامه سیاست تعمدی خود در تحریک ایران است.

این قطع‌نامه غیرالزام‌آور که از سوی کانادا پیشنهاد شد، توسط کمیته حقوق بشر موسوم به کمیته سوم سازمان ملل که 193 کشور عضو آن هستند به تصویب رسید.

این قطع‌نامه با 76 رای موافق، 35 رای مخالف و 68 رای ممتنع به تصویب این کمیته رسید.

این در حالی است که در این قطع‌نامه از تعهد و مواضع حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در جهت از بین بردن تبعیض علیه زنان و اعضای مذاهب اقلیت و در مقیاس وسیع‌تر در مورد آزادی بیان و اندیشه استقبال کرده است.

اگرچه در این قطع‌نامه از وضعیت بحرانی افزایش میزان جریمه اعدام از سوی ایران انتقاد شده است.

آمریکا و کشورهای اروپایی از حامیان تصویب این قطع‌نامه بودند، هم‌چنین کشورهایی مثل روسیه، چین و سوریه نیز علیه این قطع‌نامه رای دادند.

این قطع‌نامه در ماه آینده و در جریان نشست جامع سازمان ملل یک‌بار دیگر به رای گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1036355

وبگردی