آفتاب

محسنی اژه ای: برخی در خصوص مسئله هسته ای مبالغه می‌کنند و می‌گویند افتخار ملی است

محسنی اژه ای: برخی در خصوص مسئله هسته ای مبالغه می‌کنند و می‌گویند افتخار ملی است

ایرنا نوشت:معاون اول قوه قضائیه گفت: دشمن از این جهت که دین مردم را از آن‌ها بگیرد مایوس است، با این حال امید دارد روح انقلابی و ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را از مردم ایران بگیرد و متاسفانه عده‌ای هم در داخل کشور خواسته یا ناخواسته دشمن را در این جهت همراهی می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه کمیته قضایی شورای توسعه و امنیت پایدار ویژه غرب کشور ادامه داد: این عده همانطور که اقدامات امام راحل را افراطی گری می‌دانستند،امروز هم ایستادگی بر اصول و مقاومت در تعامل زیاده خواهان و سلطه طلبان را تندروی و افراطی می‌دانند.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار داشت: امروز زیر نظر ولی امر هستیم و رهبری جامعه و کشور را شخصی که خداگونه، صالح و پخته است، عهده دار می‌باشد و ما برخلاف همه مردم دنیا که بعضا افرادی فاسد و ظالم برآن‌ها حکم می‌رانند هستیم و از همین نعمت بزرگ باید خدا را سپاسگزار باشیم.

وی افزود: افراد ظالم، جاهل و زیاده خواه با سرویس‌های اطلاعاتی‌شان، سلاح‌شان، ثروت دنیویشان و فریبکاری و شیطنت‌هایشان در مسیر تحقق اهداف ما قرار گرفته و می‌گیرند و به دنبال این هستند که ما را از رسیدن به اهداف خود بازدارند.

حجت الاسلام و المسلیمن محسنی اژه‌ای تصریح کرد: سلاح‌ها، ثروت‌ها، اطلاعات و ابزار اطلاعاتی آنها از ما بیشتر است و اگر ما با این دید به قضیه نگاه کنیم، می‌گوییم نمی‌توانیم حرکتی در مقابل آنها داشته باشیم؛ اما اگر به عقب برگردیم و ببینم در 36 سال گذشته چه موانعی بر سر راه بود و چگونه بر آن فائق آمدیم جور دیگری به قضایا خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به سختی‌ها و مشکلاتی که در ابتدای انقلاب وجود داشت، گفت: برخی از کمبودها و مشکلات در اوایل انقلاب نیز وجود داشت و با طرح یک پرسش می‌توان به گذشته نگاهی انداخت و آن اینکه امام راحل در اوایل انقلاب چه امکاناتی داشتند؟ آیا از تشکیلات، سلاح و یا امکانات بسیار برخوردار بودند؟ امام راحل با دست خالی ولی با اعتماد به مردم توانستند در مقابل یک نظام 2000 ساله شاهنشاهی و گسترده که مستظهر به قدرت و سلطه غرب بود، پیروز شوند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه دشمن از این جهت که دین مردم را از آن‌ها بگیرد،مایوس است،گفت: با این حال امید دارد روح انقلابی و ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را از مردم ایران بگیرد و متاسفانه عده‌ای هم در داخل کشور خواسته یا ناخواسته دشمن را در این جهت همراهی می‌کنند و همانطور که اقدامات امام راحل را افراطی گری می‌دانستند،امروز هم ایستادگی بر اصول و مقاومت در تعامل زیاده خواهان و سلطه طلبان را تندروی و افراطی می‌دانند.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه سخنانش گفت: مردم ما حقیقتا مستحق خدمت هستند و هیچ مسئولی از صدر تا ذیل نباید در خدمت به مردم منتی بر کسی داشته و اگر دستگاهی و یا مسئولی در انجام وظیفه ناکام بود نباید فرافکنی کند و گناه آن را به گردن دیگری بیاندازد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این نباید مبالغه گویی کنند و مردم را به اشتباه بیندازد. همین مسئله هسته‌ای که برای رفع تحریم‌ها و رفع مشکلات مردم ایران حاضر شد قدری تنزل کند ولی برخی در این خصوص خیلی مبالغه می‌کنند و می‌گویند افتخار ملی است و به گونه‌ای حرف می‌زنند که دشمن و دوست را به اشتباه می‌اندازند.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد:همه بدانیم اگر نظام سلطه و شیطان بزرگ آمریکا حاضر شده‌اند بخشی از حق مردم را به رسمت بشناسند بر اثر قدرت و اقتدار و مقاومت ایران در طول 36ساله بعد از انقلاب بوده است وگرنه هیچ وقت حاضر نبودند به طرف مذاکره امتیازی بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در پایان با اشاره به ضرورت مراقبت در برابر نفوذهای دشمن،گفت: همه مسئولین اطلاعاتی و قضایی و همه مسئولین و نهادها و آحاد مردم باید مراقب نفوذ و اثرگذاری دشمن بر تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها باشند و از چهره بزک کرده دشمن هم فریب نخورند.
17214

 

کد N1036291

وبگردی